Zameldowanie a wysłanie listu poleconego
Pytanie:
"Czy do otrzymania listu poleconego konieczne jest zameldowanie adresata pod podanym (w liście) adresem? "
Odpowiedź prawnika: Zameldowanie a wysłanie listu poleconego
Listem poleconym w rozumieniu przepisów dotyczących warunków świadczenia usług pocztowych jest taki list przyjęty do przewozu i doręczenia za potwierdzeniem nadania, wyodrębniony w przewozie i doręczony za pokwitowaniem odbioru. Osoba nadawcy listu poleconego otrzymuje pisemne poświadczenie nadania takiego listu, a osoba odbierająca go powinna złożyć pisemne oświadczenie o przyjęciu takiej przesyłki. Istnienie stałego zameldowania po stronie adresata listu poleconego nie jest warunkiem nawiązania z podmiotem świadczącym usługi pocztowej umowy o przesłanie listu poleconego. Konsekwencją braku możliwości doręczenia przesyłki poleconej adresatowi jest jej zwrot nadawcy takiej przesyłki. Doręczyciel listu poleconego zobowiązany jest wręczyć go osobiście do rąk adresata.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?