e-prawnik.pl Porady prawne

Zameldowanie a wysłanie listu poleconego

Pytanie:

Czy do otrzymania listu poleconego konieczne jest zameldowanie adresata pod podanym (w liście) adresem?

Masz inne pytanie do prawnika?

Odpowiedź prawnika: Zameldowanie a wysłanie listu poleconego

5.11.2001

Listem poleconym w rozumieniu przepisów dotyczących warunków świadczenia usług pocztowych jest taki list przyjęty do przewozu i doręczenia za potwierdzeniem nadania, wyodrębniony w przewozie i doręczony za pokwitowaniem odbioru. Osoba nadawcy listu poleconego otrzymuje pisemne poświadczenie nadania takiego listu, a osoba odbierająca go powinna złożyć pisemne oświadczenie o przyjęciu takiej przesyłki. Istnienie stałego zameldowania po stronie adresata listu poleconego nie jest warunkiem nawiązania z podmiotem świadczącym usługi pocztowej umowy o przesłanie listu poleconego. Konsekwencją braku możliwości doręczenia przesyłki poleconej adresatowi jest jej zwrot nadawcy takiej przesyłki. Doręczyciel listu poleconego zobowiązany jest wręczyć go osobiście do rąk adresata.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ