Zameldowanie a wysłanie listu poleconego

Pytanie klienta:

""Czy do otrzymania listu poleconego konieczne jest zameldowanie adresata pod podanym (w liście) adresem? ""

Odpowiedź prawnika:

Listem poleconym w rozumieniu przepisów dotyczących warunków świadczenia usług pocztowych jest taki list przyjęty do przewozu i doręczenia za potwierdzeniem nadania, wyodrębniony w przewozie i doręczony za pokwitowaniem odbioru. Osoba nadawcy listu poleconego otrzymuje pisemne poświadczenie nadania takiego listu, a osoba odbierająca go powinna złożyć pisemne oświadczenie o przyjęciu takiej przesyłki. Istnienie stałego zameldowania po stronie adresata listu poleconego nie jest warunkiem nawiązania z podmiotem świadczącym usługi pocztowej umowy o przesłanie listu poleconego. Konsekwencją braku możliwości doręczenia przesyłki poleconej adresatowi jest jej zwrot nadawcy takiej przesyłki. Doręczyciel listu poleconego zobowiązany jest wręczyć go osobiście do rąk adresata.

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.