Zasady prowadzenia współpracy między firmami

Pytanie:

Jakie są formy współpracy z firmą zagraniczną w dziedzinie przedstawicielstwa danej firmy na terenie naszego kraju, gdzie szukać przepisów regulujących taką współpracę?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Rozumiem, że Pańskie pytanie dotyczy współpracy gospodarczej i handlowej z podmiotem zagranicznym. Istnieją tutaj niezliczone możliwości ukształtowania takiej współpracy w drodze umowy. Może Pan zawrzeć umowę określającą, mniej lub bardziej szczegółowo, warunki współpracy, treść takiej umowy zależy przede wszystkim od wyników negocjacji. Należy wymienić możliwość założenia spółki wraz z zagranicznym przedsiębiorcą, jest to trwalsza forma współpracy, jednak sprawia, że jedna strona będzie w pewnym zakresie uzależniona od drugiej, posiadającej większość głosów. Ogólnie rzecz ujmując, umowa zawarta między niezależnymi podmiotami jest najbardziej elastyczną i bezpieczną formą, od jej treści zależy trwałość i warunki współpracy. Zastrzec jednak należy, że sporządzić taką umowę winien prawnik, tak by była ona zgodna z prawem i nie zagrażała interesom strony. Przepisy o zobowiązaniach umownych znajdują się w Kodeksie cywilnym, natomiast prawo spółek w Kodeksie spółek handlowych.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (1)

Justyna

25.1.2013 11:21:50

Re: Zasady prowadzenia współpracy między firmami

Witam 1. Czy dane dotyczące terminów wypowiedzenia umowy zawartej pomiędzy firmami mogą być zawarte w załączniku do umowy? 2. Czy załacznik musi byc podpisany czy wsytardczy podpis na umowie? 3. Czy jeśli treść załącznika zostaje zmieniona to musi zostac podpisana przez odbiorcę usługi? Co sie dzieje jeśli odbiorca nie otrzymał załącznika zatem nie wiedział o zmianach i nie podpisał/zatwierdzil ich? Czy w takim wypadku obowiązuje termin wypowiedzenia zawarty w załaczniku?


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: