Zasady prowadzenia współpracy między firmami

Pytanie:

"Jakie są formy współpracy z firmą zagraniczną w dziedzinie przedstawicielstwa danej firmy na terenie naszego kraju, gdzie szukać przepisów regulujących taką współpracę? "

Odpowiedź prawnika: Zasady prowadzenia współpracy między firmami

Rozumiem, że Pańskie pytanie dotyczy współpracy gospodarczej i handlowej z podmiotem zagranicznym. Istnieją tutaj niezliczone możliwości ukształtowania takiej współpracy w drodze umowy. Może Pan zawrzeć umowę określającą, mniej lub bardziej szczegółowo, warunki współpracy, treść takiej umowy zależy przede wszystkim od wyników negocjacji. Należy wymienić możliwość założenia spółki wraz z zagranicznym przedsiębiorcą, jest to trwalsza forma współpracy, jednak sprawia, że jedna strona będzie w pewnym zakresie uzależniona od drugiej, posiadającej większość głosów. Ogólnie rzecz ujmując, umowa zawarta między niezależnymi podmiotami jest najbardziej elastyczną i bezpieczną formą, od jej treści zależy trwałość i warunki współpracy. Zastrzec jednak należy, że sporządzić taką umowę winien prawnik, tak by była ona zgodna z prawem i nie zagrażała interesom strony. Przepisy o zobowiązaniach umownych znajdują się w Kodeksie cywilnym, natomiast prawo spółek w Kodeksie spółek handlowych.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Justyna 2015-01-25 11:21:50

    Witam 1. Czy dane dotyczące terminów wypowiedzenia umowy zawartej pomiędzy firmami mogą być zawarte w załączniku do umowy? 2. Czy załacznik musi byc podpisany czy wsytardczy podpis na umowie? 3. Czy jeśli treść załącznika zostaje zmieniona to musi zostac podpisana przez odbiorcę usługi? Co sie dzieje jeśli odbiorca nie otrzymał załącznika zatem nie wiedział o zmianach i nie podpisał/zatwierdzil ich? Czy w takim wypadku obowiązuje termin wypowiedzenia zawarty w załaczniku?


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika