Zawiadomienie wysłane przez Sąd

Pytanie:

Otrzymałem list polecony którego nie zdołałem odebrać ze względu na dużą ilość dni wolnych na początku maja. Na poczcie podali mi jako nadawcę Sąd Rejonowy. Usiłowałem ustalić w Sądzie Rejonowym który Wydział wysłał mi list polecony. Okazało się, że nie są prowadzone rejestry pism wychodzących i nie zdołałem ustalić kto wysłał mi list polecony. Uważam, że każda organizacja musi prowadzić takie rejestry, jakie przepisy prawne zobowiązują do prowadzenia takich rejestrów. Co mam zrobić by nie zaistniała wyżej opisana sytuacja gdy chce wyjechać na czas dłuższy niż 7 dni?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

W pierwszej kolejności to poczta powinna mieć dokładny rejestr pism, które otrzymała lub zwróciła nadawcy. Po drugie w sądzie jest prowadzony dziennik podawczy na który składa się pisma, jak również przez który przechodzi korespondencja, także zwroty. W związku z tym należałoby udać się do sądu i na dziennikach podawczych sprawdzać czy nie wróciła taka korespondencja. Można także czekać na kolejne wezwania sądu. Ponadto jeżeli pismo dotyczyłoby dokonania jakiejś czynności obwarowanej terminem (np. sprzeciw od wyroku zaocznego) można będzie domagać się przywrócenia tego terminu w ciągu 7 dni od faktycznego zaznajomienia się z pismem.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • 25.1.2018

    Jaki PIT przyjdzie z ZUS?

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłanie informacji podatkowych PIT za 2017 r. Formularze PIT zostaną wysłane do wszystkich osób, które w 2017 roku chociaż raz pobrały (...)

  • 16.1.2017

    Kiedy dochodzi do przedłożenia wspólnikom planu przekształcenia?

    Ustalenie właściwej chwili, w której dochodzi do przedłożenia wspólnikom planu przekształcenia jest istotną kwestią na tle regulacji procedury przekształcenia. Pozostaje ona w ścisłym (...)

  • 11.12.2011

    Jak kontaktować się z organami podatkowymi?

    Prawidłowe spełnianie swoich podatkowych obowiązków oraz skuteczne korzystanie z uprawnień, które przyznaje ustawodawca w ustawach podatkowych, wymaga nie tylko znajomości materialnego prawa podatkowego, (...)

  • 6.12.2012

    Jak doręcza się pisma w postępowaniu karnym?

    W postępowaniu karnym istotne jest, aby uczestnicy, a przede wszystkim oskarżony był należycie zawiadamiany o wszelkich czynnościach procesowych. Ważne jest więc, aby wszelkie pisma sądowe zostały (...)

  • 19.6.2017

    Publiczne zawiadomienie o decyzjach i innych czynnościach organu

    Od 1 czerwca 2017 r. możliwe jest stosowanie tej uproszczonej proce­dury zawiadamiania o decyzjach i innych czynnościach organu w każdym postępowaniu (bez względu na jego przedmiot), o ile (...)