Zawiadomienie wysłane przez Sąd
Pytanie:
"Otrzymałem list polecony którego nie zdołałem odebrać ze względu na dużą ilość dni wolnych na początku maja. Na poczcie podali mi jako nadawcę Sąd Rejonowy. Usiłowałem ustalić w Sądzie Rejonowym który Wydział wysłał mi list polecony. Okazało się, że nie są prowadzone rejestry pism wychodzących i nie zdołałem ustalić kto wysłał mi list polecony. Uważam, że każda organizacja musi prowadzić takie rejestry, jakie przepisy prawne zobowiązują do prowadzenia takich rejestrów. Co mam zrobić by nie zaistniała wyżej opisana sytuacja gdy chce wyjechać na czas dłuższy niż 7 dni?"
Odpowiedź prawnika: Zawiadomienie wysłane przez Sąd
W pierwszej kolejności to poczta powinna mieć dokładny rejestr pism, które otrzymała lub zwróciła nadawcy. Po drugie w sądzie jest prowadzony dziennik podawczy na który składa się pisma, jak również przez który przechodzi korespondencja, także zwroty. W związku z tym należałoby udać się do sądu i na dziennikach podawczych sprawdzać czy nie wróciła taka korespondencja. Można także czekać na kolejne wezwania sądu. Ponadto jeżeli pismo dotyczyłoby dokonania jakiejś czynności obwarowanej terminem (np. sprzeciw od wyroku zaocznego) można będzie domagać się przywrócenia tego terminu w ciągu 7 dni od faktycznego zaznajomienia się z pismem.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?