Zmiana adresu firmy a zmiana umowy o pracę

Pytanie klienta:

""Moja firma za cztery miesiące zmieni adres i nazwę. Czy pracownicy muszą otrzymać nowe umowy o pracę?""

Odpowiedź prawnika:

Zmiana adresu pracodawcy nie oznacza konieczności zmiany umowy o pracę zawartej z pracownikami. Zmiana nazwy co do zasady także nie powoduje tego obowiązku, gdyż pracodawca pozostaje ten sam - zmienia się tylko jego firma, pod jaka występuje w obrocie gospodarczym. Jeżeli jednak zmiana nazwy następuje w związku z przejęciem zakładu pracy przez nowego pracodawcę, pracownicy powinni o tym fakcie otrzymać zawiadomienie. W terminie miesięcznym od tego zawiadomienia, za 7-dniowym uprzedzeniem, mogą oni rozwiązać dotychczasową umowę o pracę.

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.