Delegacja służbowa a koszty wizy

Pytanie:

"Dostałem od mojego przełożonego delegację na wyjazd służbowy do USA. Czy koszty wizy pokrywa pracodawca?"

Odpowiedź prawnika: Delegacja służbowa a koszty wizy

 

Zgodnie z art. 77[5] § 1 kodeksu pracy pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową. Wprawdzie żaden przepis nie wskazuje wprost, czy koszty związane z uzyskaniem wizy są kosztami związanymi z podróżą służbową, jednakże, w świetle powyższego artykułu można wnioskować, iż koszt jej uzyskania jest kosztem związanym z podróżą służbową do USA, a w związku z tym to pracodawca powinien ponieść koszty uzyskania wizy dla pracownika.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika