Kopie świadectw w aktach byłego pracownika

Pytanie klienta:

""Czy pracodawca pozostawia w aktach osobowych pracownika, z którym została rozwiązana umowa o pracę, kopie jego świadectwa szkolnego oraz wcześniejszych świadectw pracy? Czy też jest zobowiązany wydać byłemu pracownikowi kopie tych dokumentów wraz z aktualnym świadectwem pracy?""

Odpowiedź prawnika:

Pracodawca może przechowywać dokumenty dotyczące danego pracownika. Do takich w szczególności należy kopia świadectwa pracy. Ponadto należy zaznaczyć, że oryginały dokumentów takich jak świadectwa maturalne, dyplomy itp. muszą być pracownikowi bezwzględnie zwrócone w dniu jego odejścia z pracy.

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.