Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Nie ma takiej konieczności. Jak bowiem wynika z przepisu art. 44 ust. 3 ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, pracownicy Państwowej Inspekcji Pracy, wykonujący czynności kontrolne, są obowiązani do nieujawniania informacji, że kontrola przeprowadzana jest w następstwie skargi, chyba że zgłaszający skargę wyrazi na to pisemną zgodę.
Tak sama informacja o wniosku o przeprowadzenie kontroli jak i dane osoby wnioskującej o jej przeprowadzenie nie mogą być ujawnione, dopóki wnioskujący nie wyrazi na to pisemnej zgody.
Tajemnica w tym zakresie rozciągnięta jest także na czas po ustaniu stosunku pracy pracownika Państwowej Inspekcji Pracy - Pracownik Państwowej Inspekcji Pracy jest obowiązany zachować w tajemnicy informacje, które uzyskał w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych. Obowiązek zachowania tajemnicy trwa również po ustaniu zatrudnienia (art. 45 ustawy).