Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Zgodnie z art. 7 b ustawy Prawo działalności gospodarczej do ewidencji działalności gospodarczej wpisuje się:
-
oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki posiada,
-
oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego miejsca i adresu zakładu głównego czy oddziału,
-
określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
-
wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 7 d przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu (czyli danych w/w).
Jeśli magazyn nie jest głównym zakładem przedsiębiorcy, nie jest miejscem w którym stale wykonuje on swoją działalność, to nie podlega on zgłoszeniu do ewidencji działalności gospodarczej.