300 tysięcy zaproszeń dla rzetelnych przedsiębiorców

Rzetelna Firma to nowa kampania społeczna Krajowego Rejestru Długów, która ma promować etyczne postawy w biznesie. KRD rozpoczął wysyłanie do 300 tysięcy wyselekcjonowanych polskich firm plastikowych, podobnych do bankomatowych, kart z unikalnym, szesnastocyfrowym kodem, który pozwala na wydrukowanie ze strony www.krd.pl Certyfikatu Rzetelności. Udział w programie jest całkowicie bezpłatny i może w nim wziąć udział każdy przedsiębiorca, który nie figuruje w KRD jako dłużnik.

Certyfikat Rzetelności spełnia dwie funkcje. Z jednej strony potwierdza wiarygodność płatniczą posiadacza, co jest nieocenione przy wszelkiego rodzaju konkursach i przetargach. Z drugiej strony pozwala upewnić się, że nasz potencjalny kontrahent nie jest notowany jako dłużnik w KRD, co oznacza, że możemy spodziewać się po nim terminowej zapłaty. Certyfikat z powodzeniem można przedłożyć jako poręczenie podczas rozmów z nowym klientem lub przy składaniu oferty pisemnej. Na podstawie unikatowego kodu umieszczonego na Certyfikacie Rzetelności nasz kontrahent za darmo, w każdej chwili, może sprawdzić autentyczność i aktualność certyfikatu na stronie www.krd.pl.

Porady prawne

Źródło: http://www.izba.info

300 tysięcy zaproszeń dla rzetelnych przedsiębiorców

Właśnie tylu przedsiębiorców z całej Polski otrzyma jeszcze w czerwcu zaproszenie do wzięcia udziału w nowej kampanii społecznej Krajowego Rejestru Długów. W jej ramach firmy, które sumiennie regulują swojego zobowiązania i nie są notowane w KRD jako dłużnicy, bezpłatnie otrzymają Certyfikaty Rzetelności. O szczegółach projektu poinformował na konferencji prasowej w Centrum Prasowym PAP Adam Łącki, prezes Zarządu KRD.

Akcja wydawania Certyfikatów Rzetelności inauguruje kampanię społeczną „Rzetelna Firma", mającą zachęcić polskich przedsiębiorców do budowania swojego pozytywnego wizerunku jako uczciwych i solidnych. Kampania wpisuje się w nastroje społeczne. Z zaprezentowanego podczas konferencji prasowej sondażu przeprowadzonego przez Pentor na zlecenie Krajowego Rejestru Długów wynika bowiem, że 85,5% Polaków nie ufa przedsiębiorcom, którzy nie płacą swoich zobowiązań w terminie. 67% ankietowanych przez Pentor jest zdania, że przedsiębiorstwa zawsze powinny regulować swoje długi w terminie, bez względu na okoliczności.

Rzetelność - to się liczy

- Wyróżnień promujących firmy jest w Polsce wiele. Opierają się na bardzo różnych kryteriach, jednak ostatecznie o ocenie partnera w interesach zawsze decyduje jego rzetelność i solidność w regulowaniu zobowiązań. A to właśnie warunek otrzymania Certyfikatu Rzetelności - tak ideę kampanii wyjaśniał Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów.

Do 300 tysięcy firm w Polsce trafią w najbliższych tygodniach specjalne karty, przypominające te do bankomatu. Na każdej z nich nadrukowany został unikalny, niepowtarzalny numer, który pozwala jej posiadaczowi na wydrukowanie ze strony www.krd.pl Certyfikatu Rzetelności poświadczającego jego wiarygodność płatniczą, a równocześnie sprawdzenie pod tym samym adresem, w specjalnej wyszukiwarce, czy dany certyfikat jest autentyczny i aktualny.

Certyfikaty są bezpłatne. Zarówno ich wydrukowanie, jak i potwierdzenie ich aktualności oraz autentyczności trwa - o czym przekonali się uczestnicy konferencji prasowej - zaledwie kilka sekund i możliwe jest przez całą dobę.

Warto się pochwalić

- Certyfikat Rzetelności jest dokumentem potwierdzającym, że jego posiadacz sumiennie reguluje swoje zobowiązania i stanowi dlań rekomendację udzieloną przez największą w Polsce instytucję weryfikującą rzetelność przedsiębiorców i konsumentów. Zachęcamy rzetelnych, uczciwych przedsiębiorców, by wykorzystali te swoje cechy do budowy pozytywnego wizerunku firmy. Uczciwość warta jest tego, aby się nią chwalić - przekonywał Adam Łącki.

Jak wynika z ekspertyzy Biura Inwestycji i Cykli Ekonomicznych BIEC, przeprowadzonej na zlecenie Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, w państwach Europy Zachodniej i w USA wizerunek wiarygodnego płatnika ma dla przedsiębiorców znaczenie ekonomiczne. W Europie Zachodniej o blisko 90% wzrasta odsetek pozytywnych decyzji kredytowych, jeśli kredytodawca ma dostęp nie tylko do negatywnych, ale i pozytywnych danych o swoich potencjalnych klientach. Taka wiedza zmniejsza też odsetek nietrafionych decyzji kredytowych w USA - aż o 43%.

- Liczymy na to, że polscy przedsiębiorcy zechcą się chwalić swoją uczciwością i nasz Certyfikat Rzetelności stanie się ich znakiem rozpoznawczym. Pierwsze, honorowe certyfikaty przyznaliśmy członkom Rady Klienta KRD, którzy uznali to za bardzo dobry pomysł - dodał Adam Łącki.

Źródło: www.krd.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika