Czy należy informować ZUS o zmianie właściciela firmy?
W wyniku sprzedaży przedsiębiorstwa zmienia się jego właściciel. Najczęściej jest to sytuacja, gdy jeden podmiot przejmuje (w całości) inny - wraz z zobowiązaniami wynikającymi z zawartych z pracownikami umów o pracę, w trybie art. 231 Kodeksu pracy. Oznacza to, że w razie przejścia zakładu pracy (lub jego części) na innego pracodawcę, staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. A zatem obowiązki w zakresie m.in. ubezpieczeń społecznych za powyższe podmioty obejmuje nowa jednostka. Krótko mówiąc - zmienia się płatnik składek na ubezpieczenia za zatrudnione osoby. Konsekwencją tego jest poinformowanie o tym fakcie ZUS.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?