Czy należy informować ZUS o zmianie właściciela firmy?

W wyniku sprzedaży przedsiębiorstwa zmienia się jego właściciel. Najczęściej jest to sytuacja, gdy jeden podmiot przejmuje (w całości) inny - wraz z zobowiązaniami wynikającymi z zawartych z pracownikami umów o pracę, w trybie art. 231 Kodeksu pracy. Oznacza to, że w razie przejścia zakładu pracy (lub jego części) na innego pracodawcę, staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. A zatem obowiązki w zakresie m.in. ubezpieczeń społecznych za powyższe podmioty obejmuje nowa jednostka. Krótko mówiąc - zmienia się płatnik składek na ubezpieczenia za zatrudnione osoby. Konsekwencją tego jest poinformowanie o tym fakcie ZUS.

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 02.11.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika