Gminy przystępują do aktualizacji danych o budynkach, mieszkaniach i osobach.
Weszło już w życie rozporządzenie Rady Ministrów, które określa dane jakie mają zostać zaktualizowane w zestawieniu budynków, mieszkań i osób. Aktualizacja danych związana jest z narodowym spisem ludności, który zostanie przeprowadzony przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w dniach od 1 kwietnia do 30 czerwca 2011 roku – przypomina Gazeta Prawna.
Obowiązek uzupełnienia i zaktualizowania powyższych rejestrów został nałożony na urzędy gmin. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie szczegółowego wykazu danych przewidzianych do aktualizacji i uzupełnienia przez urzędy gmin w zestawieniu budynków, mieszkań i osób, o którym tutaj mowa przewiduje aktualizację i uzupełnienia następujących informacji:
- w przypadku budynków aktualizowane będą: nazwa miejscowości; nazwa ulicy; numer porządkowy budynku; dodatkowa numeracja budynków położonych na tej samej nieruchomości i oznaczonych tym samym numerem porządkowym; rodzaj budynku: mieszkalny, niemieszkalny, obiekt zbiorowego zakwaterowania; lokalizacja budynku na mapie cyfrowej.
- w przypadku mieszkań: ich typy (mieszkanie, część mieszkania zajmowana na podstawie umowy najmu, mieszkanie położone w obiekcie zamkniętym, zamieszkane pomieszczenie niebędące mieszkaniem), numer mieszkania oraz przyczyna niezamieszkania mieszkania będącego własnością gminy.
- w przypadku osób: imiona, nazwisko, numer PESEL, charakter pobytu (stały albo czasowy), kraj obywatelstwa, przyporządkowanie osób do odpowiednich mieszkań.
- w przypadku obiektów zbiorowego zakwaterowania: nazwa obiektu, liczba miejsc w obiekcie, liczba budynków zajmowanych przez obiekt, liczba mieszkań zlokalizowanych na terenie obiektu nieprzeznaczonych dla pensjonariuszy tego obiektu.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?