Jak bada się skuteczność reklamy?
(...)Mierzenie efektywności pozwala racjonalnie gospodarować budżetem na reklamę.
(...)Przekonała się o tym pewna firma browarnicza, która zainwestowała w kosztowną telewizyjną kampanię piwa, po której okazało się, że klienci wprawdzie rozpoznają jego markę, ale go nie kupują.
(...)Do oceny skuteczności kampanii reklamowych najczęściej wykorzystuje się wskaźnik wzrostu wielkości sprzedaży (ogólnie lub wśród określonych grup klientów).
(...) Trzeba je zlecić wyspecjalizowanym firmom badawczym lub współpracującym z nimi agencjom reklamowym, zaś analizy dotarcia do klienta za pomocą poszczególnych mediów — domom mediowym — mówi Bartłomiej Gola, partner w Tequila Polska.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?