Jak właściwie liczyć koszty?
Ministerstwo Pracy nie jest od obniżania kosztów pracy, tylko od ich podwyższania - stwierdził w Sejmie wiceminister pracy Bogdan Socha. Według Jeremiego Mordasewicza z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, do każdych 100 zł wypłaconych pracownikowi pracodawca musi dołożyć 85 zł na podatki, ZUS i inne obciążenia związane z etatem. By zatem pracownik mógł dostać 1 tys. zł netto pensji, przedsiębiorca musi zarezerwować 1600 zł na wynagrodzenie brutto plus jeszcze ok. 250 zł na różnego rodzaju składki i podatki, których pracownik nawet nie ogląda na tzw. pasku. To zbyt dużo, by tworzyć nowe miejsca pracy.
Życie Warszawy 18.12.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?