Kary za reklamy leków wprowadzające w błąd
"Dziennik Gazeta Prawna" pisze dziś na swoich stronach, że przedsiębiorca reklamujący lek nie może sugerować, że produkt zaleca lekarz. Za takie praktyki może zostać ukarany nie tylko przez Główną Inspekcję Farmaceutyczną, lecz także przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK ukarał spółkę Aflofarm Fabryka Leków kwotą 80 tys. zł za reklamę wprowadzającą w błąd. W spocie reklamowym wystąpiła osoba, która polecała suplement diety. Podano, iż posiada tytuł naukowy profesora i jest ekspertem w sprawach kondycji serca. W rzeczywistości w rolę profesora wcielił się aktor. Uznano to za czyn nieuczciwej konkurencji polegający na wprowadzaniu klienta w błąd, co może wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru.
UOKiK nałożył karę na spółkę za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?