8.3.2018

A.J.Zespół e-prawnik.pl

A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Konsumenci a media społecznościowe

Firmy: Facebook, Twitter oraz Google+ opublikowały zmiany wprowadzone w warunkach świadczenia usług w celu ich dostosowania do unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Jednak – zdaniem Komisji Europejskiej – korporacje odpowiedzialne za media społecznościowe wciąż mają wiele do zrobienia w zakresie przestrzegania prawa konsumenckiego. W wielu wypadkach użytkownicy są pozbawiani m.in. prawa do odstąpienia od umowy lub skargi sądowej w kraju zamieszkania. 

Jakie zmiany wprowadzono?

Wprowadzone zmiany oznaczają korzyści dla ponad ćwierć miliarda użytkowników mediów społecznościowych w UE. Konsumenci unijni nie będą zmuszani do rezygnacji z obowiązujących w UE praw konsumenckich, np. prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w internecie, i będą mogli składać skargi w Europie, a nie w Kalifornii. Z kolei portale społecznościowe wezmą na siebie sprawiedliwy przydział zobowiązań wobec unijnych konsumentów, podobnie jak ma to miejsce w przypadku usługodawców tradycyjnych. Zmiany te jednak tylko częściowo spełniają wymogi unijnego prawa konsumenckiego.

Europejska komisarz do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci Věra Jourová powiedziała: - "Ponieważ portale społecznościowe wykorzystywane są jako platformy reklamy i handlu, muszą one w pełni przestrzegać przepisów o ochronie konsumentów. Z przyjemnością obserwuję rezultaty podjętych przez władze krajowe działań w zakresie egzekwowania przepisów UE – dzięki nim właściciele niektórych platform czynią je bezpieczniejszymi dla konsumentów. Nie do zaakceptowania jest jednak fakt, że ten proces wciąż się nie zakończył i że trwa tak długo. Sytuacja ta potwierdza konieczność przyjęcia „nowego ładu dla konsumentów” – zasady, zgodnie z którą za nieprzestrzeganie unijnych przepisów konsumenckich przedsiębiorstwom będą grozić sankcje".

Podczas gdy najnowsze propozycje Google wydają się być zgodne z żądaniami przedstawionymi przez organy ochrony konsumentów, Facebook, a tym bardziej Twitter, tylko częściowo rozwiązały istotne kwestie dotyczące ich odpowiedzialności oraz sposobu informowania użytkowników o możliwościach usunięcia treści lub rozwiązania umowy.

Jeżeli chodzi o stosowaną przez organy ochrony konsumentów procedurę zgłaszania nielegalnych treści i żądania ich usunięcia, zmiany wprowadzone przez niektóre firmy są niewystarczające. Podczas gdy Google+ ustanowił w tym celu protokół uwzględniający terminy rozpatrywania tego typu wniosków, Facebook i Twitter zgodziły się jedynie na udostępnienie specjalnego adresu e-mail, na który władze krajowe będą mogły zgłaszać wnioski dotyczące naruszeń, jednak nie podjęły żadnych zobowiązań co do ram czasowych ich rozpatrywania.

Po otrzymaniu licznych skarg od użytkowników serwisów społecznościowych, którzy padli ofiarą oszustw i wyłudzeń przy korzystaniu z nich, jak również skarg dotyczących niezgodności niektórych warunków świadczenia usług z unijnym prawem ochrony konsumentów, w listopadzie 2016 r. rozpoczęto działania zmierzające do egzekwowania przepisów.

Porady prawne

Od tamtej pory operatorzy mediów społecznościowych zgodzili się zmienić w szczególności:

  • warunki świadczenia usług, które ograniczają lub zupełnie wykluczają odpowiedzialność operatorów sieci związaną z funkcjonowaniem serwisu;
  • warunki, zgodnie z którymi konsumenci zmuszani są do rezygnacji z obowiązujących w UE praw konsumenckich, takich jak prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w internecie;
  • warunki, które pozbawiają konsumentów prawa do skierowania sprawy do sądu w państwie członkowskim zamieszkania i wymuszają stosowanie prawa obowiązującego w Kalifornii;
  • warunek, zgodnie z którym platforma zwolniona jest z obowiązku oznaczania informacji handlowych i treści sponsorowanych.

Firmy odpowiedzialne za media społecznościowe zobowiązały się wprowadzić zmiany w swoich warunkach umowy we wszystkich wersjach językowych w pierwszym kwartale 2018 r.

Dalsze planowane działania

Jak już stwierdzono w opublikowanym we wrześniu 2017 r. komunikacie w sprawie zwalczania nielegalnych treści w internecie, Komisja oczekuje od platform internetowych szybkiego i aktywnego wykrywania i usuwania nielegalnych treści internetowych oraz zapobiegania ich ponownemu pojawianiu się. Obecnie Komisja pracuje nad podjęciem działań następczych do tego komunikatu.

Krajowe organy ochrony konsumentów oraz Komisja będą monitorować proces wdrażania obiecanych zmian oraz aktywnie korzystać z dostępnych procedur zgłaszania i usuwania nielegalnych treści, skupiając się na nielegalnych informacjach handlowych mogących skutkować niepożądanymi subskrypcjami i innymi oszustwami. Ponadto odpowiednie organy mogą w razie konieczności podjąć działania obejmujące środki egzekucyjne.

W kwietniu Komisja przedstawi projekt „nowego ładu dla konsumentów”. Celem reformy byłaby aktualizacja obowiązujących przepisów prawa konsumenckiego oraz zapewnienie ich skutecznego egzekwowania.

Kontekst

16 marca 2017 r. przedstawiciele unijnych organów ochrony konsumentów i Komisji Europejskiej spotkali się z przedstawicielami przedsiębiorstw odpowiedzialnych za media społecznościowe, aby omówić proponowane rozwiązania. Po tym spotkaniu firmy wprowadziły w warunkach swoich umów pewne zmiany. Niemniej jednak Komisja oraz organy ochrony konsumentów uznały za konieczne pilne dokonanie dalszych zmian (zob.komunikat prasowy).

W listopadzie 2016 r. organy zajmujące się współpracą w dziedzinie ochrony konsumentów, pod przewodnictwem francuskiej dyrekcji generalnej ds. konkurencji, ochrony konsumentów i zwalczania nadużyć (DGCCRF), skierowały do serwisów Facebook, Twitter i Google+ wspólne stanowisko, w którym wniosły o skorygowanie szeregu warunków umowy oraz o ustanowienie systemu zwalczania nielegalnych treści handlowych po otrzymaniu zgłoszenia (wszelkie oceny dokonane w ramach tego działania pozostają bez uszczerbku dla jakiejkolwiek przyszłej oceny zgodności warunków umowy dokonywanej przez organy ochrony konsumentów lub w ramach postępowania sądowego).

Unijne rozporządzenie w sprawie współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów łączy krajowe organy konsumenckie w paneuropejską sieć na rzecz egzekwowania przepisów. Dzięki temu systemowi organ krajowy w jednym państwie członkowskim może zwrócić się do odpowiedniego organu w innym państwie UE z prośbą o interwencję w przypadku transgranicznego naruszenia unijnych przepisów konsumenckich. Współpraca ta odnosi się do różnych aktów prawnych związanych z ochroną konsumenta, w tym do dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowychdyrektywy o handlu elektronicznymdyrektywy w sprawie praw konsumentów oraz dyrektywy w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich.

W ramach współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów właściwe organy regularnie dokonują przeglądu kwestii będących przedmiotem wspólnego zainteresowania w zakresie ochrony konsumentów na jednolitym rynku oraz koordynują prowadzony przez siebie nadzór rynku i ewentualne działania w zakresie egzekwowania prawa. Komisja ułatwia wymianę informacji pomiędzy tymi organami oraz koordynację ich działań.

Platformy internetowe muszą wziąć na siebie większą odpowiedzialność w obszarze zarządzania treścią. W komunikacie KE przedstawiono wspólne narzędzia służące szybkiemu i aktywnemu wykrywaniu i usuwaniu nielegalnych treści internetowych oraz zapobieganiu ich ponownemu pojawianiu się.

Zob: Zestawienie zmian w warunkach umów

Porady prawne

Potrzebujesz porady prawnej?

Oznaczanie treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych

Oznaczanie treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych

Rekomendacje Prezesa UOKiK Promujesz telefon w zamian za zniżkę na produkty tej marki? Reklamujesz swoje książki lub testujesz kosmetyki otrzymane w paczce PR? Jesteś influencerem? Czy wiesz, jak prawidłowo oznaczyć wymienione treści? Przeczytaj tezy z rekomendacji Prezesa UOKiK. Rekomendacje (...)

Akt o usługach cyfrowych

Akt o usługach cyfrowych

Pierwsze wspólne przepisy dotyczące obowiązków i odpowiedzialności pośredników na jednolitym rynku otworzą nowe możliwości świadczenia usług cyfrowych ponad granicami przy równoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu ochrony użytkowników bez względu (...)

Wakacje bez ochrony danych...

Wakacje bez ochrony danych...

Wakacje mogą Cię sporo kosztować. Bądź czujny! Wakacje - dla wielu to czas zasłużonego relaksu i oderwania od codziennych spraw. Podczas gdy jedni korzystają z odpoczynku, niektórzy czekają na potknięcie tych pierwszych, wykorzystując wszelkie informacje pozwalające dokonać (...)

Przełomowa ustawa o ochronie wolności słowa w internecie?

Przełomowa ustawa o ochronie wolności słowa w internecie?

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało przepisy, które skutecznie realizują konstytucyjne prawo do wolności słowa i służą ochronie przed fałszywymi informacjami w internecie. - "Użytkownik mediów społecznościowych musi mieć poczucie, że jego prawa są chronione. Nie może (...)

Jak poznać FOMO?

Jak poznać FOMO?

Dwa miesiące – tyle czasu w skali roku spędzają w sieci typowe nastolatki. Niektóre więcej, bo aż cztery miesiące, czyli dłużej niż trwają wakacje. Wyobraźcie sobie, że Wasze dzieci znikają gdzieś na całe lato… Co to jest FOMO? FOMO (ang. Fear of Missing Out) to najprościej (...)

Media społecznościowe a bezpieczeństwo danych

Media społecznościowe a bezpieczeństwo danych

Wydarzenia ostatnich dni odnośnie bezpieczeństwa danych w mediach społecznościowych pokazały, że ten aspekt korzystania z sieci musi być traktowany przez wszystkich użytkowników priorytetowo. Gigantyczna ilość prywatnych danych, przechowywanych obecnie na serwerach, jest (...)

Ministerstwo Cyfryzacji i Facebook

Ministerstwo Cyfryzacji i Facebook

Polska będzie pierwszym krajem, w którym użytkownicy Facebooka uzyskają możliwość weryfikacji odmowy dotyczącej odwołania od decyzji o blokadzie treści na ich profilu. Pierwsze tego typu porozumienie Możliwość taką przewiduje porozumienie, jakie Ministerstwo Cyfryzacji (...)

Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych

Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych

#selfietime - dbaj o swój wizerunek i bezpieczeństwo Na bogato! Kto nie lubi tak wypoczywać? Ale czy wszyscy muszą o tym wiedzieć? Zostaw coś dla siebie. Wskazywanie w mediach społecznościowych lokalizacji, w której aktualnie jesteś, to publiczne zaproszenie złodzieja (...)

Szkodliwe treści w Internecie - trzeba reagować

Szkodliwe treści w Internecie - trzeba reagować

Internet to potęga! Same media społecznościowe mają ponad 3,4 miliarda użytkowników. Każdego dnia pojawiają się tam setki milionów wpisów. W natłoku treści zgubi się niejeden dorosły. A co z dziećmi? Internet ma mnóstwo zalet. Pomaga w nauce, w nawiązywaniu (...)

Trwają konsultacje wytycznych ws. targetowania użytkowników mediów społecznościowych

Trwają konsultacje wytycznych ws. targetowania użytkowników mediów społecznościowych

Do 19 października 2020 r. Europejska Rada Ochrony Danych prowadzi konsultacje publiczne dotyczące Wytycznych 8/2020 w sprawie targetowania użytkowników mediów społecznościowych. ##baner## Czego dotyczą wytyczne? EROD przyjęła wytyczne 2 września 2020 r. podczas (...)

Wizerunek dziecka w sieci

Wizerunek dziecka w sieci

Publikujesz zdjęcie swojego dziecka na portalu społecznościowym? Czy dzieląc się z innymi radością i dumą ze swoich dzieci, myślisz jednocześnie o zagrożeniach wynikających z publikacji zdjęć? Trzeba pamiętać, że treści, które udostępniamy w internecie, (...)

Media Markt ukarany

Media Markt ukarany

Prawie 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów - uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.Sieć sklepów Media Markt znana (...)

Cyfrowe propozycje Komisji Europejskiej

Cyfrowe propozycje Komisji Europejskiej

Przejrzyste platformy internetowe Większa przejrzystość użytkowania, efektywniejsze rozstrzyganie sporów, obserwatorium monitorujące wpływ nowych przepisów na rynek cyfrowy – KE zaproponowała nowe przepisy dla platform internetowych zapewniające małym przedsiębiorstwom (...)

Jak odwołać się od decyzji portalu?

Jak odwołać się od decyzji portalu?

Portal społecznościowy zablokował twoje konto lub usunął wpisy na profilu, a twoja reklamacja nie poskutkowała? Jeśli nie zgadzasz się z decyzją portalu, zgłoś to przez internet - dowiedz się, jak złożyć odwołanie. Ministerstwo Cyfryzacji w kontakcie z przedstawicielami portali społecznościowych  - (...)

Ochrona danych osobowych przez komitety wyborcze

Ochrona danych osobowych przez komitety wyborcze

Ochrona danych osobowych przez komitety wyborcze w toku kampanii wyborczej na Prezydenta RP W czasie kampanii wyborczej na Prezydenta RP komitety wyborcze, działając na obszarze całego kraju, będą przetwarzać na dużą skalę dane osobowe, w tym dane szczególnej kategorii. Prezes (...)

Swoje dane osobowe trzeba chronić

Swoje dane osobowe trzeba chronić

Dane osobowe są cennym „towarem” rynkowym wykorzystywanym w celach marketingowych i sprzedażowych. Zdarza się jednak, że w przypadku utraty danych osobowych, kiedy to danymi posługuje się osoba do tego nieuprawniona, dane te użyte są w celach przestępczych, takich (...)

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji mobilnych?

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji mobilnych?

Moda na aplikacje mobilne nie jest niczym nowym. UODO od lat przypomina, że korzystanie z nich nie powinno usypiać naszej czujności. Bezrefleksyjne korzystanie z wielu nowoczesnych narzędzi może narazić nas na utratę naszych danych, co czasem przekłada się na duże problemy. Jednego (...)

Bezpieczne aplikacje mobilne

Bezpieczne aplikacje mobilne

Od kilku dni, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie media społecznościowe zalewa fala zmodyfikowanych, „postarzonych” zdjęć użytkowników. Różni eksperci wskazują na możliwe ryzyka związane z nieodpowiednią ochroną prywatności użytkowników. Na (...)

Nowe obowiązki sprawozdawcze operatorów platform cyfrowych w Unii Europejskiej?

Nowe obowiązki sprawozdawcze operatorów platform cyfrowych w Unii Europejskiej?

Wg MF, nowe zasady sprawozdawczości operatorów platform cyfrowych nie będą obciążeniem, za to ujednolicą i ustandaryzują sposób procedowania i przekazywania informacji o sprzedaży organom administracji podatkowych w UE. Ministerstwo Finansów chce zadbać, aby proces (...)

Nowe inicjatywy regulacji platform cyfrowych

Nowe inicjatywy regulacji platform cyfrowych

Komisja Europejska przedstawiła 15 grudnia 2020 r. dwie nowe inicjatywy legislacyjne, których celem jest reforma przestrzeni cyfrowej - Akt prawny o usługach cyfrowych (Digital Services Act) oraz Akt prawny o rynkach cyfrowych (Digital Market Act). Nowe przepisy znajdą zastosowanie do (...)

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


PORADY PRAWNIKA

Zwrot towarów zakupionych w sklepie erotycznym

Zwrot towarów zakupionych w sklepie erotycznym

Moja firma zajmuje się sprzedażą produktów erotycznych (w tym również przez internet). Dla uproszczenia podam następującą sytuację. Klientka detaliczna kupuje wibrator do użytku intymnego o (...)

Rynek właściwy według ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Rynek właściwy według ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

W jaki sposób ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów definiuje pojęcie: rynek właściwy? Rynek właściwy to rynek towarów, które ze względu na ich przeznaczenie, cenę oraz właściwości, (...)

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego. Klient przysłał do nas komputer z żądaniem jego naprawy w ramach gwarancji. Po rozkręceniu komputera i wykonaniu diagnozy stwierdziliśmy, że sprzęt jest (...)

Rozwiązanie umowy o kredyt konsumencki

Rozwiązanie umowy o kredyt konsumencki

Moja mama lat 68 została zaproszona na prezentację produktów firmy Z.. Tam zachęcona podpisała wniosek o zakup i o zawarcie umowy kredytowej bankiem, który jest traktowany przez bank jako umowa, (...)

Skarga na Prezesa UOKiK

Skarga na Prezesa UOKiK

Do kogo można kierować skargi na nieprawidłowe działanie Prezesa Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Prezes Urzędu jest centralnym organem administracji rządowej właściwej w sprawach ochrony (...)

Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych

Krajowy Rejestr Długów BIG S.A. ma ustawowy obowiązek prezentacji informacji konsumentom na ich wniosek. Chciałem skorzystać i zobaczyć jak wygląda taka informacja. Zarejestrowałem się na na stronie (...)

Zasady dozwolonej krytyki w mediach

Zasady dozwolonej krytyki w mediach

Czy medium lokalne, jak gazeta, biuletyn, internetowy portal miejski, bądź radio może dokonywać recenzji usług miejscowych firm, podając ich konkretne namiary (np. Sklep odzieżowy "Ciuchy" przy (...)

Gwarancja a karta gwarancyjna

Gwarancja a karta gwarancyjna

Klientka w hurtowni fryzjerskiej zakupiła u mnie jakiś czas temu prostownicę do włosów. Nie załączyliśmy karty gwarancyjnej, bo gdzieś zginęła a prostownica się zepsuła. Nie ma problemów (...)

Zwrot towarów zakupionych w sklepie erotycznym

Zwrot towarów zakupionych w sklepie erotycznym

Moja firma zajmuje się sprzedażą produktów erotycznych (w tym również przez internet). Dla uproszczenia podam następującą sytuację. Klientka detaliczna kupuje wibrator do użytku intymnego o (...)

Rynek właściwy według ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Rynek właściwy według ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

W jaki sposób ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów definiuje pojęcie: rynek właściwy? Rynek właściwy to rynek towarów, które ze względu na ich przeznaczenie, cenę oraz właściwości, (...)

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego. Klient przysłał do nas komputer z żądaniem jego naprawy w ramach gwarancji. Po rozkręceniu komputera i wykonaniu diagnozy stwierdziliśmy, że sprzęt jest (...)

Rozwiązanie umowy o kredyt konsumencki

Rozwiązanie umowy o kredyt konsumencki

Moja mama lat 68 została zaproszona na prezentację produktów firmy Z.. Tam zachęcona podpisała wniosek o zakup i o zawarcie umowy kredytowej bankiem, który jest traktowany przez bank jako umowa, (...)

Skarga na Prezesa UOKiK

Skarga na Prezesa UOKiK

Do kogo można kierować skargi na nieprawidłowe działanie Prezesa Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Prezes Urzędu jest centralnym organem administracji rządowej właściwej w sprawach ochrony (...)

Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych

Krajowy Rejestr Długów BIG S.A. ma ustawowy obowiązek prezentacji informacji konsumentom na ich wniosek. Chciałem skorzystać i zobaczyć jak wygląda taka informacja. Zarejestrowałem się na na stronie (...)

Zasady dozwolonej krytyki w mediach

Zasady dozwolonej krytyki w mediach

Czy medium lokalne, jak gazeta, biuletyn, internetowy portal miejski, bądź radio może dokonywać recenzji usług miejscowych firm, podając ich konkretne namiary (np. Sklep odzieżowy "Ciuchy" przy (...)

Gwarancja a karta gwarancyjna

Gwarancja a karta gwarancyjna

Klientka w hurtowni fryzjerskiej zakupiła u mnie jakiś czas temu prostownicę do włosów. Nie załączyliśmy karty gwarancyjnej, bo gdzieś zginęła a prostownica się zepsuła. Nie ma problemów (...)

Osoba znajoma zniesławiła mnie na Facebooku.

Osoba znajoma zniesławiła mnie na Facebooku.

Wcześniej informowałem policję o tym że jedna z osób zamierza pomówić mnie na forum publicznym. Wtedy odmówiono wszczęcia postępowania. Teraz sytuacja jednak powtórzyła się, tylko tym razem (...)

Osoba znajoma zniesławiła mnie na Facebooku.

Osoba znajoma zniesławiła mnie na Facebooku.

Wcześniej informowałem policję o tym że jedna z osób zamierza pomówić mnie na forum publicznym. Wtedy odmówiono wszczęcia postępowania. Teraz sytuacja jednak powtórzyła się, tylko tym razem (...)

Włamanie na portal społecznościowy.

Włamanie na portal społecznościowy.

Moja znajoma włamała się na moje konto na portalu społecznościowym Facebook. Nie żyjemy w dobrej komitywie. Co gorsza na mojej tablicy popisała rzeczy, które postawiły mnie w złym świetle. Co (...)

FORUM PRAWNE

Skuteczna strategia promocji

Skuteczna strategia promocji Jakie metody promocji będą według Was skuteczne w przypadku e-biznesu? Na pewno internetowe sposoby promocji, chociaż strategia marketingowa powinna składać się z różnych (...)

Pobieraczek - wezwanie do zapłaty i niekompletne dane. Pomocy!!!

Pobieraczek - wezwanie do zapłaty i niekompletne dane. Pomocy!!! Witam! Potrzebuję pilnej porady Myślę, że sprawa jest niektórym z państwa znana, bo była kiedyś nagłaśniana przez media. Chodzi (...)

Skuteczna strategia promocji

Skuteczna strategia promocji Jakie metody promocji będą według Was skuteczne w przypadku e-biznesu? Na pewno internetowe sposoby promocji, chociaż strategia marketingowa powinna składać się z różnych (...)

Presco atakuje!!! co robić?

Presco atakuje!!! co robić? Witam, dostałem pismo od firmy PRESCO - "Ostateczne wezwanie do zapłaty", bo jak tego nie zrobię to 26.07.04 sprawa bedzie w sądzie" i sam nie wiem co mam (...)

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów a księgarnia internetowa

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów a księgarnia internetowa Ostatnio dowiedziałam się o 'ciekawych' praktykach pewnych osób, które dokonują zakupów książek (z reguły droższych) (...)

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego Witam, pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie, aż niby trzy (...)

PRESCO!POMOCY!!!

PRESCO!POMOCY!!! Kilka dni temu dostałam pismo od firmy Presco że przejęła dwa lata temu długo od firmy kontrolerskiej za przejazd bez ważnego biletu. Co ciekawe wczoraj dostałam znowu takie samo (...)

Presco atakuje!!! co robić?

Presco atakuje!!! co robić? Witam, dostałem pismo od firmy PRESCO - "Ostateczne wezwanie do zapłaty", bo jak tego nie zrobię to 26.07.04 sprawa bedzie w sądzie" i sam nie wiem co mam (...)

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów a księgarnia internetowa

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów a księgarnia internetowa Ostatnio dowiedziałam się o 'ciekawych' praktykach pewnych osób, które dokonują zakupów książek (z reguły droższych) (...)

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego Witam, pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie, aż niby trzy (...)

PRESCO!POMOCY!!!

PRESCO!POMOCY!!! Kilka dni temu dostałam pismo od firmy Presco że przejęła dwa lata temu długo od firmy kontrolerskiej za przejazd bez ważnego biletu. Co ciekawe wczoraj dostałam znowu takie samo (...)

Facebook

Facebook Mój znajomy obraża mnie nieustannie na Facebooku. Robi to w ten sposób, że wypisuje durne komentarze na mojej tablicy a po jakimś czasie je kasuje. Wielu znajomych je widzi i ja się czuję (...)

Facebook

Facebook Mój znajomy obraża mnie nieustannie na Facebooku. Robi to w ten sposób, że wypisuje durne komentarze na mojej tablicy a po jakimś czasie je kasuje. Wielu znajomych je widzi i ja się czuję (...)

Moje Zdjęcia na czyimś profilu ( portalu Facebook )

Moje Zdjęcia na czyimś profilu ( portalu Facebook ) Witam, Mam wielką prosbę o radę, dwa lata temu byłem z kobietą która wstawiła moje zdjęcia na swój profil Facebook. Nie stety konto zostało (...)

Prawo Autorskie - strona na facebook-u

Prawo Autorskie - strona na facebook-u Witam, Sprawa wygląda następująco, mam zamiar stworzyć stronę na facebook-u (tzw. fanpage) o nazwie np. "xxx". Problem w tym, że nie wiem czy mogę użyć tej (...)

Facebook wykupuje aplikacje za miliard dolarów!!

Facebook wykupuje aplikacje za miliard dolarów!! Hej M.Zuckerberg szef Facebook\'a wykupuje Instragram\'a za gigantyczną sumę!! to jest aplikacja min na i\'pady i i\'phony. Miliard dolarów do mega (...)

Witam mam problem bo moj kuzyn mnie straszy administracja Facebook bo moja kolezanka nominowala mnie

Witam mam problem bo moj kuzyn mnie straszy administracja Facebook bo moja kolezanka nominowala mnie Witam mam problem bo moj kuzyn mnie straszy administracja Facebook bo moja kolezanka nominowala mnie (...)

czy mogę oskarżyć osobę o zniesławienie poprzez umieszczenie komentarza na FACEBOOK podaje treść

czy mogę oskarżyć osobę o zniesławienie poprzez umieszczenie komentarza na FACEBOOK podaje treść czy mogę oskarżyć osobę o zniesławienie poprzez umieszczenie komentarza na FACEBOOK podaje treść (...)

czy umeszczenie słowa wulgarnego pod zdjęciem na portalu społecznościowym Facebook będzie wykroczeniem

czy umeszczenie słowa wulgarnego pod zdjęciem na portalu społecznościowym Facebook będzie wykroczeniem czy umeszczenie słowa wulgarnego pod zdjęciem na portalu społecznościowym Facebook będzie (...)

udostępnianie wizerunku

udostępnianie wizerunku Czy za ustawienie na profilu facebookowy czyjegoś zdjęcia, które było udostępnione na facebook'u grozi jakaś odpowiedzialność karna ? Tak. Z tego co mi wiadomo, że można (...)

Nieuczciwy kupujący - Facebook

Nieuczciwy kupujący - Facebook Witam, Jeśli temat w złym dziale to przepraszam. Jakoś we wrześniu 2016 roku pewna osoba prywatna zakupiła ode mnie (osoby prywatnej) ramę rowerową do downhillu, (...)

Grozba przez Facebook

Grozba przez Facebook Witam: Od jakiegoś czasu strasznie denerwował mnie pewien trol internetowy, który wypowiadał sie nagminnie na pewne delikatne tematy w sposób obrazliwy. Napisałem do niego (...)

Konkurs Dane osobowe Facebook

Konkurs Dane osobowe Facebook Witam, Organizuję promocję rabatową na Facebooku. Uczestnicy będą mieli za zadanie polubić stronę i wysłać maila do mnie z ze swoim Imieniem i Nazwiskiem w treści. (...)

Porady prawne