Kontrola klientów w supermarkecie - gdzie są granice?

Ochroniarze w supermarketach mogą kontrolować osoby wzbudzające podejrzenia. Nie powinni jednak takich zdarzeń rozgłaszać, np. informować pracodawcy. To wniosek z wyroku warszawskiego Sądu Apelacyjnego (sygn. I ACa 76/08). Problem jest ważny. Konfliktowych sytuacji jest bowiem coraz więcej, gdyż supermarketów przybywa i coraz więcej mają klientów. Jak chronić ich dobra osobiste podczas nieuniknionych kontroli? W sytuacji, gdy po towary można swobodnie sięgać, muszą być narzędzia kontroli – powiedział kilka miesięcy temu warszawski Sąd Apelacyjny (sygn. I ACa 92 0/07). Z drugiej strony w takich sytuacjach łatwo o naruszenie dóbr osobistych klienta, jego dobrego imienia, opinii potrzebnej na zajmowanym stanowisku pracy.

Porady prawne

Rzeczpospolita 03.06.2008 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika