Korekta świadectwa pracy

Nie panikuj, gdy po wydaniu pracownikowi świadectwa pracy odkryjesz, że zawiera ono błędy. Niemal wszystkie można naprawić. Tym bardziej powinieneś to zrobić, gdy z taką prośbą zwróci się do ciebie były pracownik. Art. 97 § 1 kodeksu pracy określa, że pracodawca wydaje pracownikowi świadectwo pracy niezwłocznie. Co to znaczy, precyzuje § 2 ust. 1 rozporządzenia o świadectwie. Należy to zrobić w dniu, kiedy dochodzi do rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, a najpóźniej w ciągu siedmiu dni od ustania stosunku pracy; jeżeli pracownik nie może odebrać świadectwa osobiście, firma przesyła go pocztą lub doręcza w inny sposób. Samo wypowiedzenie umowy o pracę nie rodzi natychmiastowego obowiązku wydania świadectwa. Trzeba to zrobić dopiero wtedy, gdy upłynie okres wypowiedzenia. W tym czasie mogą się bowiem jeszcze zdarzyć takie okoliczności, które wpłyną na treść już wydanego dokumentu. Poszukującym pracy w okresie wypowiedzenia szefowi wolno wystawić zaświadczenie o zatrudnieniu lub inny dokument o treści zbliżonej do świadectwa pracy.

Porady prawne

Rzeczpospolita 27.02.2008 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika