Mniej papieru w księgowości

Już wkrótce przedsiębiorcy nie będą musieli drukować i gromadzić papierowych faktur VAT. Minister finansów podpisał rozporządzenie w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, co może uprościć sposób wymiany dokumentów pomiędzy kontrahentami.

Rozporządzenie o przesyłaniu faktur zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw z wczorajszą datą i wejdzie w życie w ciągu 14 dni od ogłoszenia. Wprowadzenie możliwości wystawiania elektronicznych faktur niewątpliwie uprości sposób wymiany dokumentów między firmami. Przedsiębiorstwom działającym na szeroką skalę pozwoli również na oszczędności. Aby jednak móc skorzystać z tej nowej formy wystawiania faktur, trzeba spełnić kilka warunków. Elektroniczne wysyłanie dokumentów będzie możliwe wtedy, gdy przedsiębiorca uzyska akceptację ze strony swojego kontrahenta na wystawienie faktury w takiej formie.

Porady prawne

Nasz Dziennik 21.07.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Krzysztof 2019-08-18 11:23:53

    W taki przypadku palimy placówki a pracowników czeka chlosta!!!

  • Grzegorz S. 2019-08-10 11:04:10

    A jeżeli firma leasingowa podpisała umowę,pobrała opłatę wstępną a nie wyraża zgody na wydanie przedmiotu leasingu?Mam taką sytuację.Nie odbierają telefonu a jak odbiorą to nic nie wiedzą dlaczego bo w tajnym dziale to jest itp wymówki.Co wtedy?Nie mam auta,nie mam pieniędzy,nie mam kontaktu.Idea Leasing.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika