Nowe obowiązki informacyjne banków
Rządowy projekt ustawy o kredycie konsumenckim przewiduje nowe obowiązki instytucji finansowych związane z dokonywaniem zakupów na raty w ramach kredytu konsumenckiego – czytamy w „Gazecie Prawnej”.
Zmiany nakładają na instytucję finansową dokonywanie ocen ryzyka kredytowego konsumenta przed zawarciem umowy o kredyt konsumencki. Celem ustawodawcy jest ograniczenie zaciągania zobowiązań finansowych przez konsumentów, którzy mogą mieć problem z ich późniejszą spłatą. Część kredytobiorców będzie więc pozbawiona możliwości dostępu do kredytu konsumenckiego. Nowelizacja przewiduje ponadto nowe obowiązki informacyjne, które będą obciążać kredytodawców. Banki w reklamach dotyczących kredytów konsumenckich będą musiały podawać w sposób jednoznaczny, zrozumiały i widoczny stopę oprocentowania wraz z wyodrębnieniem opłat uwzględnianych w całkowitym koszcie kredytu. Dodatkowo obowiązkiem będzie podawanie informacji o rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania, czasie obowiązywania umowy, całkowitej kwocie do zapłaty przez konsumenta oraz wysokości rat. Ostatnim koniecznym elementem jest oparcie reklamy kredytu na przykładzie.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?