Nowe zasady dotyczące rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy wprowadziło nowe zasady rejestracji bezrobotnych. Określa ono tryb rejestracji, sposób prowadzenia rejestru, wzór karty rejestracyjnej oraz dokumenty niezbędne do ustalenia statusu bezrobotnego i uprawnień rejestrowanych osób. Rejestracji dokonuje się w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego. W przypadku braku zameldowania właściwy jest powiatowy urząd pracy, na obszarze którego osoba rejestrowana aktualnie przebywa. Osoba, która nie jest zameldowana lub posiada zameldowanie na pobyt stały w innej miejscowości niż miejsce zameldowania na pobyt czasowy, przy dokonywaniu rejestracji składa oświadczenie, że nie jest zarejestrowana w innym powiatowym urzędzie pracy. Więcej na ten temat można znaleźć w poradzie pod tytułem:
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?