Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy
Na przedsiębiorcy prowadzącym działalność gospodarczą z wykorzystaniem Internetu ciąży szereg obowiązków informacyjnych. Samo rozpoczęcie wymaga zarejestrowania działalności czy to w formie jednoosobowej czy w formie spółki prawa handlowego. Z tym z kolei wiąże się dokonanie wyboru nazwy firmy. Nazwa firmy jest podstawowym elementem identyfikującym firmę. Prowadząc działalność w sieci nie możemy być anonimowi. W związku z tym firma przedsiębiorcy (w skład której wchodzi nazwa) musi być widoczna dla konsumentów.
Oprócz nazwy przepisy prawa nakładają obowiązek umieszczenia na stronie www. takich danych jak: NIP, siedziba, adres. Przepisy Kodeksu spółek handlowych nakładają dalej idące obowiązki informacyjne.
Prowadzenie działalności w sieci wiąże się z koniecznością zamieszczenia na stronie internetowej regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna: Regulamin, obok informacji o przedsiębiorcy, jest jedną z podstawowych informacji, które powinny być udostępnione w sklepie internetowym. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną wskazuje zarazem na podstawowe elementy takiego regulaminu. Są to w szczególności: określenie rodzaju i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną, warunków świadczenia tych usług, wymagań technicznych niezbędnych do korzystania ze sklepu czy trybu postępowania reklamacyjnego. Z pewnością stanowi to istotną wskazówkę dla przedsiębiorcy prowadzącego sklep w internecie przy tworzeniu regulaminu.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?