Obowiązkowe oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej przez pracownika samorządowego
Pracownik samorządowy jest zobowiązany złożyć pracodawcy w terminie trzydziestu dni od podjęcia działalności gospodarczej oświadczenie o jej prowadzeniu, określając jednocześnie charakter.
Obowiązek taki nakłada nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych z 23 grudnia 2002 r. wprowadzona przez ustawę o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 214, poz. 1806), która wprowadziła z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. art. 18a. Z dyspozycji tego artykułu wynika, iż brak złożenia takiego oświadczenia w powyższym terminie powoduje odpowiedzialność dyscyplinarną, podanie zaś w nim nieprawdy lub zatajenie prawdy skutkuje odpowiedzialnością karną. Artykuł ten powinien być interpretowany w związku z poprzedzającym go art. 18 ustawy o pracownikach samorządowych, stanowiącym, iż: "pracownik samorządowy nie może wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?