Obsługa petenta urzędów przez internet

Serwisy własne podmiotów władzy publicznej nie tylko poinformują obywatela, ale pozwolą załatwić sprawę administracyjną

21 lipca wejdzie w życie znacząca część przepisów ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Według optymistycznych założeń ma ona położyć podwaliny pod interaktywną obsługę obywatela, który (jeśli ma dostęp do Internetu) zostanie uwolniony od wizyt w siedzibie organów władzy publicznej. Sama ustawa nie odpowiada na pytania o koncepcję informatyzacji, bo ustawodawca przypisał jej rolę narzędzia, które daje delegację do określania kwestii szczegółowych w drodze aktów wykonawczych. Dopóki ich nie poznamy, nie dowiemy się niczego o standardach systemów teleinformatycznych, rejestrach publicznych lub elektronicznej wymianie dokumentów.

Porady prawne

Rzeczpospolita 06.07.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika