Ochrona informacji przy zatrudnieniu telepracownika
Stosunkowo łatwe zatrudnienie telepracownika napotyka trudności związane z zagwarantowaniem jemu i samemu pracodawcy bezpieczeństwa przy przetwarzaniu szczególnie chronionych informacji. Firma musi określić zasady ochrony danych przekazywanych telepracownikowi oraz skierować go - w miarę potrzeb - na instruktaż lub szkolenie w tym zakresie. Wynika tak z art. 6712 § 1 kodeksu pracy. Z kolei telepracownik musi potwierdzić na piśmie, że zapoznał się z tymi zasadami (art. 6712 § 2 k.p.). Problem nabiera znaczenia, gdy telepracownik ma dostęp do informacji podlegających szczególnej ochronie, takich jak dane osobowe, informacje stanowiące tajemnice: przedsiębiorstwa, służbową czy inne ustawowo chronione.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?