1 marca 2019 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Cyfryzacji w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych ułatwiające przeniesienie numeru przy zmianie dostawcy usług.
Nie tylko szybciej i łatwiej, ale też bezpieczniej
Jak wspomniano, treść wniosku o przeniesienie numeru abonent otrzyma na trwałym nośniku, tak aby miał do niego swobodny dostęp np. w celach dowodowych.
Dotychczasowy dostawca poinformuje abonenta, SMS-owo lub telefonicznie, o rozpoczęciu procesu przeniesienia numeru do nowego dostawcy. To szczególnie ważne w przypadku, gdy nowy dostawca jest nieuczciwy i próbuje przenieść numer niezgodnie z wolą abonenta.
Skrócenie terminu rozpatrzenia wniosku o przeniesienie numeru umożliwi abonentom skuteczne skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Dzięki uregulowaniu w przepisach ogólnych zasad rezygnacji z przeniesienia numeru, abonent będzie wiedział, w jaki sposób i do kiedy może przerwać proces przeniesienia numeru, jeśli się rozmyśli.
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2324).