Ułatwienie e-komunikacji z urzędami

30 października 2011 r. weszło w życie rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. nr 206, poz. 1216).

Nakłada ono nowe obowiązki na urzędy, organy wymiaru sprawiedliwości, ZUS, KRUS i NFZ. Podmioty te od niedzieli muszą mieć systemy teleinformatyczne, które pozwalają każdemu porozumieć się z nimi przez Internet z wykorzystaniem bezpiecznego kanału komunikacji – podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Na stronach Biuletynu Informacji Publicznej powinny znaleźć się informacje o adresie elektronicznej skrzynki podawczej, maksymalnym rozmiarze przyjmowanych e-dokumentów, sposobie tworzenia pism umożliwiających załatwienie sprawy oraz nośnikach, na których wolno dostarczać elektroniczne dokumenty, i na których zostanie zapisane urzędowe poświadczenie odbioru.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika