Czy dokumentem potwierdzającym poniesienie w 2011 r. wydatku z tytułu użytkowania sieci Internet winien (...)

Czy dokumentem potwierdzającym poniesienie w 2011 r. wydatku z tytułu użytkowania sieci Internet winien być dowód wpłaty czy faktura?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2012 r. (data wpływu do tut. Biura ? 14 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi z tytułu użytkowania sieci Internet - jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2012 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi z tytułu użytkowania sieci Internet.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W rozliczeniu rocznym podatku dochodowego od osób fizycznych za 2011 r. Wnioskodawczyni dokonała odliczenia kwoty wydatków poniesionych z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu będącym jej miejscem zamieszkania, na podstawie ?blankietów wpłat? dokumentujących poniesienie wydatku.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dokumentem potwierdzającym poniesienie wydatku winien być ?dokument wpłaty? czy faktura?

Zdaniem Wnioskodawczyni, dokumentem potwierdzającym poniesienie wydatku z tytułu użytkowania Internetu będzie ?dokument wpłaty?, który potwierdza poniesienie wydatku i jego wysokość.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, iż niniejsza interpretacja została wydana w stanie prawnym obowiązującym od dnia 01 stycznia 2011 r.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po odliczeniu kwot wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet, w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł.

Na podstawie art. 26 ust. 7 ww. ustawy wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się na podstawie:

  1. dowodu wpłaty na rachunek bankowy obdarowanego - w przypadku darowizny pieniężnej;
  2. dowodu, z którego wynikają dane identyfikujące darczyńcę oraz wartość przekazanej darowizny wraz z oświadczeniem obdarowanego o jej przyjęciu - w przypadku darowizny innej niż pieniężna lub innej niż określona w ust. 1 pkt 9 lit. c);
  3. zaświadczenia jednostki organizacyjnej realizującej zadania w zakresie pobierania krwi o ilości bezpłatnie oddanej krwi lub jej składników przez krwiodawcę;
  4. dokumentu stwierdzającego ich poniesienie, zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego (odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę), rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty - w przypadkach innych niż wymienione w pkt 1-3.

Z powyższego wynika, iż dowodem potwierdzającym poniesienie wydatku tytułem użytkowania sieci Internet może więc być: faktura, rachunek, potwierdzenie przelewu oraz każdy inny dowód zawierający dane, o których mowa w pkt 4 powołanego powyżej przepisu.

Jeżeli zatem ?dokumenty wpłaty? (?blankiety wpłat?), którymi Wnioskodawczyni dysponuje na okoliczność korzystania z usług internetowych potwierdzają poniesienie wydatków z tego tytułu i ich wysokość, tj. zawierają: dane identyfikujące Wnioskodawczynię i sprzedającego usługę, rodzaj usługi oraz kwotę zapłaty, to dokumenty te są wystarczającym dowodem uprawniającym do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w ww. art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Powyższe oznacza, że w przedmiotowej sprawie stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika