opodatkowanie premii pieniężnych sygn: IBPP2/443-1030/08/ASz

opodatkowanie premii pieniężnych

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2008r. (data wpływu 5 listopada 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 stycznia 2009r. (data wpływu 28 stycznia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 listopada 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 stycznia 2009r. (data wpływu 28 stycznia 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPP2/443-1030/08/ASz z dnia 19 stycznia 2009r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza podpisać z nabywcą umowę na dostawę towarów. Projekt umowy przewiduje wypłatę premii pieniężnej, która będzie przysługiwała w sytuacji przekroczenia określonej kwoty wysokości obrotów. Premia ta nie będzie dotyczyć konkretnej dostawy. Kwota premii nie będzie uzależniona od wykonania przez nabywcę jakichkolwiek dodatkowych czynności. Jedynym kryterium uzależniającym przyznanie premii będzie zrealizowanie określonego poziomu netto w ciągu okresu rozliczeniowego. Treść projektu umowy nie zobowiązuje do powstrzymywania się od dokonania czynności, tolerowania czynności czy sytuacji, w tym w szczególności dokonywanie zakupów od innych dostawców towarów (prawo wyłączności).

Jeżeli nabywca nabędzie prawo do otrzymania premii pieniężnej, wystawi dostawcy fakturę VAT w terminie 30 dni od dnia zakończenia okresu rozliczenia. Zapłata za fakturę nastąpi bądź poprzez zrealizowanie przelewu na rachunek bankowy nabywcy bądź poprzez potrącenie wzajemnych wierzytelności (kompensata).

W piśmie z dnia 26 stycznia 2009r. Wnioskodawca dodał, iż:

  1. W zależności od ustaleń i negocjacji z odbiorcą premia może być wyliczana na poniższych zasadach:
    a. w stałym procencie po przekroczeniu określonego w umowie progu ilościowego lub wartościowego wszystkich dostaw do nabywcy w danym okresie rozliczeniowym,
    b. w stałym procencie po przekroczeniu określonego w umowie progu ilościowego lub wartościowego dostaw określonej grupy produktowej do nabywcy w danym okresie rozliczeniowym,
    c. uzależniona od realizowanych przez nabywcę zakupów według ściśle określonych progów ilościowych lub wartościowych wszystkich dostaw do nabywcy, dokonywanych w danym okresie rozliczeniowym to jest im wyższa wartość zakupów tym wyższa premia (wyższy procent),
    d. uzależniona od realizowanych przez nabywcę zakupów według ściśle określonych progów ilościowych lub wartościowych dostaw określonej grupy produktowej do nabywcy dokonywanych w danym okresie rozliczeniowym to jest. im wyższa wartość zakupów, tym wyższa premia (wyższy procent); premia ta może być przyznana jednocześnie z premią z premią od wszystkich dostaw do nabywcy.
  2. Wypłacone premie będą wstępnie rozliczane w okresach miesięcznych lub kwartalnych. Każdorazowo po dokonaniu wstępnego rozliczenia i spełnienia warunków uprawniających do przyznania premii pieniężnej nabywca wystawi fakturę VAT. Ostateczne rozliczenie nastąpi zawsze po zakończeniu roku. Wówczas nabywca wystawi fakturę VAT lub korektę faktury VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w obowiązującym stanie prawnym podatnik ma prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących premię pieniężną... Czy podatnika chroni interpretacja Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004r. (PP3-812-1222/2004/AP/4026)...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Podatnik negocjując projekt umowy na dostawę towarów w zakresie przyznawania premii pieniężnej będzie kierował się interpretacją Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004r. (PP3-812-1222/2004/AP/4026). W interpretacji tej Minister Finansów wskazał, iż w przypadku wypłacania premii pieniężnej z tytułu dokonania przez nabywcę określonej wartości lub ilości nabyć towarów w określonym czasie, a więc nie związanej z konkretną dostawą, należy uznać, że premia taka związana jest z określonym zachowaniem nabywcy, a więc ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego premię. Usługi te podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT na zasadach ogólnych. W związku z tym podatnik stoi na stanowisku, że wypłacona premia pieniężna, nie związana z konkretną dostawą, jest usługą opodatkowaną na zasadach ogólnych i to daje Podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących przyznanie takiej premii.

Pismo Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004r. (PP3-812-1222/2004/AP/4026) jest dotychczas jedynym publicznym stanowiskiem, jakie zajął Minister Finansów w sprawie opodatkowania premii pieniężnych. W przekonaniu Wnioskodawcy sytuacje opisane w stanie faktycznym można uznać za usługi, na podstawie pisma Ministra Finansów, które będą dokumentowane fakturami VAT, od których Podatnik ma prawo odliczyć podatek VAT. W związku z pojawiającymi się licznymi różnymi interpretacjami w zakresie premii pieniężnych zarówno ze strony organów skarbowych, jak i sądów, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż zastosowanie się do wytycznych zawartych w piśmie Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004r. nie będzie rodziło dla Podatnika żadnych dodatkowych sankcji i kar w przypadku w przypadku kiedy organy skarbowe uznają, iż premie pieniężne nie podlegają podatkowi VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., ostatnia zmiana Dz. U. z 2008r. Nr 209, poz. 1320), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ustawy o VAT), natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy, w tym również:

  • przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  • zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  • świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Powołany przepis wskazuje, iż pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności bądź sytuacji. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 powoływanej ustawy o VAT. Przez świadczenie należy zatem rozumieć każde zachowanie się na rzecz innego podmiotu.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom.

Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, tj. m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp.

Stosownie do art. 29 ust. 1 podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą, nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w cyt. art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy. W tym przypadku zastosowanie będzie miał przepis § 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337).

W praktyce występują również sytuacje, gdzie premia pieniężna jest wypłacana z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premia ta nie jest związana z żadną konkretną dostawą. W takiej sytuacji należy uznać, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach. Świadczeniem usług jest bowiem każde zachowanie się podmiotu w wykonaniu stosunku zależności, które niekoniecznie polega na fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności lub podjęciu działania.

Z wniosku wynika, iż Wnioskodawca zamierza podpisać z nabywcą umowę na dostawę towarów. Projekt umowy przewiduje wypłatę premii pieniężnej, która będzie przysługiwała w sytuacji przekroczenia określonej kwoty wysokości obrotów. Premia ta nie będzie dotyczyć konkretnej dostawy. Kwota premii nie będzie uzależniona od wykonania przez nabywcę jakichkolwiek dodatkowych czynności. Jedynym kryterium uzależniającym przyznanie premii będzie zrealizowanie określonego poziomu netto w ciągu okresu rozliczeniowego. Treść projektu umowy nie zobowiązuje do powstrzymywania się od dokonania czynności, tolerowania czynności czy sytuacji, w tym w szczególności dokonywanie zakupów od innych dostawców towarów (prawo wyłączności).

W zależności od ustaleń i negocjacji z odbiorcą premia może być wyliczana na poniższych zasadach:

  • w stałym procencie po przekroczeniu określonego w umowie progu ilościowego lub wartościowego wszystkich dostaw do nabywcy w danym okresie rozliczeniowym,
  • w stałym procencie po przekroczeniu określonego w umowie progu ilościowego lub wartościowego dostaw określonej grupy produktowej donabywcy w danym okresie rozliczeniowym,
  • uzależniona od realizowanych przez nabywcę zakupów według ściśle określonych progów ilościowych lub wartościowych wszystkich dostaw do nabywcy, dokonywanych w danym okresie rozliczeniowym to jest im wyższa wartość zakupów tym wyższa premia (wyższy procent),
  • uzależniona od realizowanych przez nabywcę zakupów według ściśle określonych progów ilościowych lub wartościowych dostaw określonej grupy produktowej do nabywcy dokonywanych w danym okresie rozliczeniowym dokonywanych w danym okresie rozliczeniowym, tj.

    im wyższa wartość zakupów, tym wyższa premia (wyższy procent); premia ta może być przyznana jednocześnie z premią z premią od wszystkich dostaw do nabywcy.

W ww. przypadkach premia ta nie ma charakteru dobrowolnego, ale uzależniona jest od określonego zachowania Wnioskodawcy. Usługobiorcą jest Wnioskodawca, który realizuje swój interes ekonomiczny poprzez tworzenie sytuacji, w której nabywca decyduje się na określoną ilość zakupów od niego.

Otrzymanie przedmiotowej premii pieniężnej jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się nabywcy w stosunku do Wnioskodawcy. Wypłacając premię pieniężną Wnioskodawca nagradza nabywcę za:

  • przekroczenie określonego umowie progu ilościowego lub wartościowego wszystkich dostaw do nabywcy w danym okresie rozliczeniowym,
  • przekroczenie określonego w umowie progu ilościowego lub wartościowego dostaw określonej grupy produktowej do nabywcy w danym okresie rozliczeniowym,
  • osiągnięcie określonej ilości zakupów w danym okresie rozliczeniowym dla wszystkich dostaw, bądź
  • osiągnięcie określonej ilości zakupów w danym okresie rozliczeniowym dla określonych grup produktowych.

Ww. premia pieniężna powinna być w związku z tym traktowana również jako wynagrodzenie za ww. zachowanie nabywcy, które stanowi w tym przypadku świadczenie usług za wynagrodzeniem na rzecz Wnioskodawcy. Jako zapłatę za wykonaną usługę nabywca otrzymuje premię pieniężną.

Zatem pomiędzy stronami zaistniała więź o charakterze zobowiązaniowym, która na gruncie ustawy o VAT stanowi świadczenie usługi za wynagrodzeniem.

W świetle powyższego ww. zachowanie nabywcy, za które Wnioskodawca przyznaje wynagrodzenie nazwane premią pieniężną należy uznać za świadczenie usług, zgodnie z cyt. art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16. Natomiast stosownie do art. 19 ust. 1 obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Zgodnie z art. 41 ust. 13 ww. ustawy o VAT towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

W związku z powyższym w przedmiotowej sytuacji świadczenie usługi, za którą nabywca otrzymuje wynagrodzenie nazwane premią pieniężną, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych oraz winno być udokumentowane poprzez wystawienie przez świadczącego usługę ? tj. nabywcę - faktury VAT na rzecz nabywcy usługi ? tj. Wnioskodawcy.

Kwestie dotyczące odliczenia podatku naliczonego zostały uregulowane w Dziale IX (art. 86-95) ww. ustawy o VAT. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ww. ustawy, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Generalnie zatem, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

  1. z tytułu nabycia towarów i usług,
  2. potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
  3. od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

-z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Ponadto, w myśl przepisu art. 86 ust. 10 i ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18. Natomiast, jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

Ustawodawca umożliwił podatnikom skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy towarów i usług będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ww. ustawy. Zgodnie natomiast z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Cytowany wyżej przepis nie ogranicza prawa Wnioskodawcy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w związku z otrzymaniem od kontrahenta faktur dokumentujących świadczenie usług, za które wynagrodzenie wypłacone jest jako premia pieniężna. Świadczenie tych usług powinno być udokumentowane przez otrzymującego wynagrodzenie, nazwane premią pieniężną, fakturą VAT i opodatkowane 22% stawką podatku od towarów usług, zatem Wnioskodawca będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w fakturze otrzymanej od kontrahenta z tytułu świadczonych usług, za które wypłacane jest wynagrodzenie nazwane premią pieniężną, pod warunkiem oczywiście spełnienia przesłanek pozytywnych określonych w art. 86 ust. 1 tej ustawy oraz niezaistnienia innych przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Natomiast ustosunkowując się do pytania Wnioskodawcy, czy podatnika chroni interpretacja Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004r. (PP3-812-1222/2004/AP/4026), należy stwierdzić, iż przedmiotowa interpretacja ogólna została wydana przez Ministra Finansów z powołaniem na art. 14 § 1 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa w jej brzmieniu obowiązującym na dzień 30 grudnia 2004r. celem zapewnienia, jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego. Zgodnie z obowiązującym na dzień 30 grudnia 2004r. brzmieniem przepisów Ordynacji podatkowej ? art. 14 § 3 - zastosowanie się podatnika, płatnika lub inkasenta do interpretacji, o której mowa w art. 14a § 1, nie może mu szkodzić.

Również, po dokonaniu z dniem 1 lipca 2007r. nowelizacji ustawy Ordynacja podatkowa (ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy ? Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw Dz. U. z 2006r. nr 217, poz. 1590) zgodnie z art. 14k § 2 zastosowanie się do interpretacji ogólnej przed jej zmianą nie może szkodzić temu, kto się do niej zastosował, jak również w przypadku nieuwzględnienia jej w rozstrzygnięciu sprawy podatkowej.

Zgodnie natomiast z art. 14m § 1 pkt 1 i 2 ustawy Ordynacja podatkowa, zastosowanie się do interpretacji, która następnie została zmieniona lub nie została uwzględniona w rozstrzygnięciu sprawy podatkowej, powoduje zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku w zakresie wynikającym ze zdarzenia będącego przedmiotem interpretacji, jeżeli:

  • zobowiązanie nie zostało prawidłowo wykonane w wyniku zastosowania się do interpretacji, która uległa zmianie, lub interpretacji nieuwzględnionej w rozstrzygnięciu sprawy podatkowej oraz
  • skutki podatkowe związane ze zdarzeniem, któremu odpowiada stan faktyczny będący przedmiotem interpretacji, miały miejsce po opublikowaniu interpretacji ogólnej albo po doręczeniu interpretacji indywidualnej.

Reasumując, zastosowanie się przez Wnioskodawcę do wydanej przez Ministra Finansów interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego nie może mu szkodzić, co w powyższej sytuacji oznacza, że jest ona wiążąca dla organów podatkowych do momentu jej uchylenia.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje

PP3-812-1222/04/AP/4026, interpretacja Ministra Finansów

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika