Składki

Informacja dla przedsiębiorców o stanie ich rozliczeń z ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna informowanie przedsiębiorców o stanie ich rozliczeń z ZUS za 2019 r. Płatnicy dostaną podsumowanie wpłat przekazanych na indywidualny numer rachunku składkowego oraz saldo konta.

Co znajdzie się w informacji od ZUS?

Od 14 stycznia informacje o rozliczeniu wpłat i saldzie dostanie 3,1 mln płatników. Każdy przedsiębiorca dowie się w ten sposób, czy jego konto jest rozliczone na tzw. „zero”, czy też ma nadpłatę lub niedopłatę. W informacji znajdzie wysokość wpłat przekazanych w ubiegłym roku na swój indywidualny numer rachunku składkowego w ZUS oraz jakie należności zostały z nich pokryte. Płatnicy, którzy spłacają zadłużenie w układzie ratalnym, zobaczą, jaka kwota pozostała im jeszcze do spłaty.

Warto przejrzeć informację

Informacja z ZUS to dla przedsiębiorców krótkie podsumowanie wpłat na konto z ubiegłego roku. Dlatego ważne jest, aby każdy płatnik składek dokładnie się z nią zapoznał. Informacja nawet o niewielkiej niedopłacie lub nadpłacie jest podstawą do ewentualnych dalszych działań. Przedsiębiorca może odpowiednio pomniejszyć albo powiększyć kwotę składek wpłacanych w najbliższym terminie. Warto sprawdzić, czy wpłaty nie należy zwiększyć o należne odsetki za zwłokę – można je obliczyć za pomocą kalkulatora odsetkowego (na stronie www.zus.pl w zakładce Kalkulatory). W przypadku nadpłaty można ją zaliczyć na bieżące składki albo wystąpić o jej zwrot. Nadpłatę ZUS zwraca na numer rachunku bankowego, który jest zapisany na koncie płatnika.

Informowanie przedsiębiorców o stanie bieżących rozliczeń to efekt wprowadzonego w 2018 roku projektu e-składka, czyli wdrożenia indywidualnych numerów rachunków składkowych dla każdego płatnika składek.

Co ważne, w tym roku ZUS po raz ostatni przekazuje takie informacje w formie papierowej. Od przyszłego roku będą one dostępne tylko w formie elektronicznej na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Płatnicy, którzy nie mają jeszcze konta na PUE, powinni je założyć. O korzyściach z posiadania elektronicznego dostępu do danych i usług elektronicznych ZUS dowiedzą się m.in. z ulotki przekazywanej wraz z informacją o stanie rozliczeń.

opis do informacji o rozliczeniu wpłat - link do pliku pdf (1,6mb)

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • Przedsiębiorco, przeczytaj list z ZUS!

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi wysyłkę ponad 2,5 mln listów do przedsiębiorców. Informuje w nich, jak wyglądały rozliczenia firm z ZUS w ubiegłym roku i jakie jest saldo (...)

  • Wkrótce dostaniesz list z ZUS

    Każdy, kto ma odłożony choćby 1 grosz na koncie emerytalnym w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, otrzyma wkrótce Informację o Stanie Konta Ubezpieczonego. Warto do niej zajrzeć i sprawdzić (...)

  • Umowa najmu lokalu - jak bezpiecznie ją zawrzeć? Podstawowe obowiązki wynajmującego i najemcy

    W umowie najmu lokalu wynajmujący zobowiązuje się do oddania najemcy lokalu do używania. Najemca natomiast zobowiązuje się płacić w zamian określony czynsz. Zgodnie z nowelizacją Kodeksu cywilnego (...)

  • Do końca stycznia czas na złożenie ZUS IWA

    31 stycznia 2020 r. upływa termin składania Informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe - ZUS IWA za rok 2019. 

  • Na czym polega akredytywa?

    Akredytywy znajdują zastosowanie zarówno w obrotach krajowych jak i zagranicznych. Akredytywa gwarantuje dostawcy bezwzględne i natychmiastowe otrzymanie należności, a odbiorcy pozwala uzależnić (...)

NA SKÓTY