Konkurs na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji polskiej gospodarki

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego, działając we współpracy z partnerami merytorycznymi: Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., Deutsche Bank PBC S.A. oraz Brief for Poland, ogłaszają inaugurację II edycji „Konkursu na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji polskiej gospodarki". Konkurs został objęty Honorowym Patronatem Ministra Gospodarki.

Porady prawne

Organizatorzy konkursu świadomi konieczności promocji polskiej gospodarki - tak w kraju, jak i za granicą - zainicjowali projekt, którego głównym celem jest popularyzacja tematyki promocji polskiej gospodarki oraz wspomaganie procesu pozyskiwania nowoczesnych kadr dla potrzeb marketingu narodowego Polski.

Cel ten realizowany jest poprzez motywowanie studentów do podejmowania prac badawczych w obszarze promocji polskiej gospodarki oraz kontynuowania zainteresowania tą tematyką w pracy zawodowej i/lub naukowej po zakończeniu studiów. Przesłanie konkursu jest także adresowane do kadry akademickiej, organizacji i mediów studenckich jako środowisk opiniotwórczych - osób i instytucji, które mają wpływ na kształtowanie się zainteresowań studentów, a także ocenę atrakcyjności podejmowania określonego kierunku zainteresowań naukowych i zawodowych.

- Ideą konkursu jest propagowanie kreatywnego podejścia do promocji polskiej gospodarki oraz marki „Polska". Zależy nam na pozyskaniu do tego projektu młodych ludzi o nowoczesnym, a nawet nowatorskim spojrzeniu na kształtowanie wizerunku Polski jako atrakcyjnego i wiarygodnego partnera gospodarczego - powiedział dr Paweł Wojciechowski, Prezes Zarządu PAIiIZ.

Konkurs służy popularyzacji tematyki promocji rozwoju polskiej gospodarki, problemów marketingu narodowego, marki dla Polski i tworzenia podstaw systematycznego, dynamicznego rozwoju naszego kraju. Jego znaczenie podkreśla prof. dr hab. Krzysztof Opolski, Przewodniczący Komisji Ekspertów Konkursu - Polska potrzebuje udanej promocji, a to znaczy - promocji opartej na trwałym fundamencie wiedzy i doświadczenia.

Doświadczenia powoli zdobywamy, ciągle odczuwamy jednak niedosyt wiedzy teoretycznej i wyników badań. Nadal istnieje także potrzeba zwiększania zainteresowania środowiska akademickiego i studenckiego tematyką promocji polskiej gospodarki w świecie. Tym celom dobrze służy konkurs prac magisterskich, czego dowodzi jego udana zeszłoroczna edycja. W tej edycji rozszerzyliśmy tematykę konkursu o bardzo istotne zagadnienia roli rynków finansowych - a w tym bankowości i giełdy - w finansowaniu działań promocyjnych oraz dynamizacji rozwoju gospodarczego Polski.

I edycja Konkursu zakończyła się 4 grudnia 2007 r. uroczystą galą w Centrum Prasowym PAIiIZ w Warszawie. Wysoki poziom merytoryczny zgłoszonych prac oraz ich wysoka użyteczność dla praktyki życia gospodarczego są silnymi przesłankami przemawiającymi za kontynuacją przedsięwzięcia. - Pierwsza edycja konkursu zakończyła się sukcesem, mierzonym nie tylko dużym zainteresowaniem autorów prac, ich promotorów, uczelni i mediów, ale przede wszystkim - wysokim poziomem prac magisterskich nadesłanych do konkursu. Nasze oczekiwania, iż do konkursu będą napływać prace, których wyniki będzie można wdrażać z korzyścią dla promocji Polski, zostały spełnione i mamy nadzieję, że podobnie będzie w tym roku. Jestem przekonany, że z racji wysokiego poziomu jakości i przydatności prac magisterskich, konkurs jest inicjatywą bardzo potrzebną. Oczekujemy, że do jego drugiej edycji zostaną zgłoszone prace magisterskie, których autorzy w przyszłości będą pracować na rzecz umacniania konkurencyjności polskiej gospodarki - powiedział Krzysztof Przybył, Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

II edycja konkursu zostanie rozstrzygnięta w grudniu 2008 r. Prace można nadsyłać na adres Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego do 10 października 2008 r. Na autorów najlepszych prac czeka fundusz nagród w wysokości 10.000 zł, a także praktyki w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, jak również możliwość publikacji fragmentów zwycięskich prac w czasopiśmie naukowym „Ekonomia" wydawanym przez Wydział Nauk Ekonomicznych UW.

Organizatorzy podkreślili, że konkurs jest także doskonałą okazją do pozyskania nowoczesnych kadr działających na rzecz rozwoju i promocji regionów, dlatego zapraszają miasta wojewódzkie oraz Specjalne Strefy Ekonomiczne do współpracy przy konkursie oraz do jego nagłaśniania w mediach regionalnych. Organizatorzy kierują także zaproszenie do udziału w konkursie do uczelni wyższych.

Źródło: www.paiz.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika