Korupcja to choroba - kampania MSWiA o tym jak jej zapobiegać i leczyć

W dn. 26 czerwca 2008 r. ruszyÅ‚a kampania edukacyjno-informacyjna MSWiA majÄ…ca na celu podniesienie poziomu wiedzy i Å›wiadomoÅ›ci spoÅ‚ecznej o zjawisku korupcji. Akcja jest realizowana w ramach projektu „Wzmocnienie dziaÅ‚aÅ„ antykorupcyjnych w Polsce", wspóÅ‚finansowanego ze Å›rodków Unii Europejskiej w ramach programu Åšrodków PrzejÅ›ciowych 2005 (Transition Facility 2005) i Å›rodków budżetowych MSWiA. Podejmowane w ramach kampanii dziaÅ‚ania sÄ… zgodne z dokumentem rzÄ…dowym Program Zwalczania Korupcji - Strategia Antykorupcyjna - II Etap Wdrażania 2005 - 2009.

Jakie działania podejmujemy?

Ponieważ nie możemy patrzeć bezczynnie na ten palący problem społeczny w ramach dwutygodniowej kampanii przewidujemy m.in.:

  • emisje spotów radiowych odsyÅ‚ajÄ…cych sÅ‚uchaczy do serwisu internetowego www.antykorupcja.gov.pl poÅ›wiÄ™conego zagadnieniom przeciwdziaÅ‚ania i zwalczania korupcji.

  • dystrybucjÄ™ ulotek edukacyjnych, plakatów i naklejek.

  • emisjÄ™ bannerów internetowych promujÄ…cych serwis informacyjny www.antykorupcja.gov.pl,

Antykorupcja lekarstwem na różnorodne problemy spoÅ‚eczeÅ„stwa

WykorzystujÄ…c materiaÅ‚y reklamowe i informacyjne chcemy przede wszystkim obniżyć poziom przyzwolenia na zachowania korupcyjne. DostarczajÄ… one również praktycznych wskazówek jak unikać sytuacji korupcyjnych i pokazujÄ… wÅ‚aÅ›ciwÄ… postawÄ™ oraz modele zachowaÅ„ w przypadku zetkniÄ™cia siÄ™ z tym zjawiskiem. OsiÄ… kampanii jest internetowy serwis informacyjny poÅ›wiÄ™cony zagadnieniom zwiÄ…zanym z przeciwdziaÅ‚aniem i zwalczaniem korupcji w Polsce utworzony w MSWiA:

www.antykorupcja.gov.pl
- TEN ADRES WARTO ZAPAMIĘTAĆ!!!

„NIE" dla korupcji w sÅ‚użbie zdrowia

Część dziaÅ‚aÅ„ w ramach kampanii dedykowana jest zjawisku korupcji w ochronie zdrowia. HasÅ‚o akcji nawiÄ…zujÄ…ce do tematyki medycznej brzmi: „Nie odkÅ‚adaj kuracji. Leczmy siÄ™ uczciwie".
Ta część kampanii obejmuje m.in.:

  • 7 mln odsÅ‚on bannerów internetowych na 10 portalach,

  • emisjÄ™ 90 spotów radiowych w programach I i III Polskiego Radia,

  • dystrybucjÄ™ miliona ulotek i 5 tys. plakatów przeznaczonych dla pacjentów i pracowników ochrony zdrowia (inserty w Fakcie, Pulsie Medycyny i mailing do placówek ochrony zdrowia).

Działania informacyjne potrwają do 11 lipca. W drugim etapie projektu przeprowadzone zostanie badanie sondażowe dotyczące zagadnień korupcyjnych.
ZleceniodawcÄ… kampanii jest Fundacja „Fundusz WspóÅ‚pracy", Beneficjentem projektu jest Ministerstwo Spraw WewnÄ™trznych i Administracji, projekt koordynuje Departament Administracji Publicznej MSWiA, zaÅ› jego WykonawcÄ… jest agencja profile sp. z o.o. wyÅ‚oniona w drodze przetargu.

ŹródÅ‚o: www.mswia.gov.pl