Obsługa elektroniczna wniosków o WIS, WIA i WIP

Nowe funkcjonalności w e-Urząd Skarbowy i na portalu PUESC

Od 1 stycznia 2024 r. będą nowe funkcjonalności w e-Urząd Skarbowy i na portalu PUESC.

Od 1 stycznia 2024 r. będzie można składać elektronicznie wnioski o wydanie wiążących informacji stawkowych (WIS), wnioski o wydanie wiążących informacji akcyzowych (WIA) i wnioski o wydanie wiążących informacji o pochodzeniu (WIP).

Wnioski o wydanie WIS będą składane w serwisie e-Urząd Skarbowy a wnioski o wydanie WIA i WIP na portalu PUESC.

1 stycznia 2024 r. w serwisie e-Urząd Skarbowy i na portalu PUESC zostaną udostępnione nowe funkcjonalności, które umożliwią przesłanie wniosków o wydanie wiążących informacji (WIS, WIA i WIP) oraz innych dokumentów dotyczących spraw o wydanie wiążących informacji.

Porady prawne

Wyłącznie w formie elektronicznej

Wnioski powyższe będzie można złożyć wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.

W związku z konsolidacją wydawania wiążących informacji podatkowych i celnych od 1 lipca 2023 r. wszystkie wiążące informacje wydaje Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS).


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika