e-prawnik.pl Porady prawne

Wynagrodzenie

Grupowa organizacja pracy

Zbiorowe prawo pracy

Emerytura

Rząd rozmawia z nauczycielskimi związkami zawodowymi

10.6.2008

Poprawa warunków wynagrodzeń dla nauczycieli, definicja pracy w warunkach szczególnych oraz kwestia emerytur pomostowych były głównymi tematami spotkania związków zawodowych środowisk nauczycielskich z przedstawicielami rządu.

Zgodnie ze wstępną propozycją przedstawioną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty od 2009 r. miałoby wynosić 100 proc. kwoty bazowej określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej. Dla nauczyciela kontraktowego byłoby to odpowiednio - 120 proc., dla mianowanego - 145 proc., dla dyplomowanego - 180 proc. Podwyższenie tych stawek będzie miało znaczący wpływ na wzrost wynagrodzeń, w tym w szczególności dla nauczycieli stażystów. Zwiększone miałyby zostać również minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego. Związkowcy uznali propozycję za idącą w dobrym kierunku, wymagającą jednak dalszej dyskusji.

Ponadto strona rządowa podkreśliła, iż argumenty zaprezentowane przez związkowców są niewystarczające do uznania zawodu nauczyciela, jako umożliwiającego przechodzenie na wcześniejszą emeryturę. Sekretarz stanu w KPRM Michał Boni zaproponował przygotowanie w ramach rządowego programu „50+" specjalnego projektu skierowanego do tej grupy zawodowej. - Głównym celem rządu jest podjęcie działań, które doprowadzą do wzrostu zatrudnienia oraz zwiększenia aktywności zawodowej wśród nauczycieli - powiedział.

W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Związku Nauczycielstwa Polskiego, Forum Związków Zawodowych, a także - w charakterze obserwatorów - przedstawiciele nauczycielskiej „Solidarności".

Źródło: www.kprm.gov.pl

Zob.: Stanowisko strony rządowej w odpowiedzi na pytania zadane w czasie spotkania z przedstawicielami oświatowych związków zawodowych, które odbyło się 5 czerwca br.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ