Telefoniczny Serwis Informacyjny ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom informacyjnym swoich klientów, uruchomił nową usługę: Telefoniczny Serwis Informacyjny w skład którego wchodzą:

  • Automatyczny system informacyjny, nazywany systemem IVR (z ang. Interactive Voice Response),
  • infolinia w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych. 


Serwis jest dostępny z sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych pod następującymi numerami telefonów:

  • 0 801 044 044 - dla użytkowników telefonów stacjonarnych,
  • 22 43 33 000 - dla użytkowników telefonów komórkowych i/lub stacjonarnych.

Opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora.

System IVR - przeznaczony dla wszystkich grup klientów Zakładu (płatników składek, ubezpieczonych, emerytów i rencistów, zasiłkobiorców oraz lekarzy) - jest czynny przez 24 godziny na dobę i we wszystkie dni w roku. Zapewnia ciągły i szybki dostęp do aktualnych, podstawowych informacji z zakresu ubezpieczeń społecznych. System pozwala również (po podaniu przez osobę dzwoniącą własnego kodu pocztowego) na ustalenie adresu terenowej jednostki organizacyjnej ZUS.

Natomiast infolinia emerytalno-rentowa oferuje klientom dostęp do informacji ogólnych dotyczących m.in.:

  • warunków wymaganych do uzyskania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych i dodatków pieniężnych,
  • sposobów ustalania i przeliczania podstawy wymiaru świadczeń i okresów ubezpieczenia,
  • zasad obsługi kalkulatora emerytalnego.

Połączenie z konsultantem infolinii jest możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00

Schemat struktury Telefonicznego Serwisu Informacyjnego  

Źródło: http://e-inspektorat.zus.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • ewa batorowicz 2015-05-27 14:06:27

    Witam. Ja jako osoba nieslyszaca nie mam zadnych mozliwosci do kontaktu z ZUSEM krakow nawetprzez mail. Mailowalam 3 razy ale zadnych odpowiedzi ,moja siostra slyszaca probowala dzwonic do zuz zzagranice juz od 3 tyg ale ze strony ZUS jest zawsze zajety i zajety ,wogole nie mozna dodzwonic . Jaka okropna usluga ze strony ZUS! Chcielismy powiadomic o smierci naszego ojca. Z powazaniem EWa Batrorowicz


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika