Pozostałe

Telefoniczny Serwis Informacyjny ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom informacyjnym swoich klientów, uruchomił nową usługę: Telefoniczny Serwis Informacyjny w skład którego wchodzą:

  • Automatyczny system informacyjny, nazywany systemem IVR (z ang. Interactive Voice Response),
  • infolinia w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych. 


Serwis jest dostępny z sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych pod następującymi numerami telefonów:

  • 0 801 044 044 - dla użytkowników telefonów stacjonarnych,
  • 22 43 33 000 - dla użytkowników telefonów komórkowych i/lub stacjonarnych.

Opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora.

System IVR - przeznaczony dla wszystkich grup klientów Zakładu (płatników składek, ubezpieczonych, emerytów i rencistów, zasiłkobiorców oraz lekarzy) - jest czynny przez 24 godziny na dobę i we wszystkie dni w roku. Zapewnia ciągły i szybki dostęp do aktualnych, podstawowych informacji z zakresu ubezpieczeń społecznych. System pozwala również (po podaniu przez osobę dzwoniącą własnego kodu pocztowego) na ustalenie adresu terenowej jednostki organizacyjnej ZUS.

Natomiast infolinia emerytalno-rentowa oferuje klientom dostęp do informacji ogólnych dotyczących m.in.:

  • warunków wymaganych do uzyskania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych i dodatków pieniężnych,
  • sposobów ustalania i przeliczania podstawy wymiaru świadczeń i okresów ubezpieczenia,
  • zasad obsługi kalkulatora emerytalnego.

Połączenie z konsultantem infolinii jest możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00

Schemat struktury Telefonicznego Serwisu Informacyjnego  

Źródło: http://e-inspektorat.zus.pl

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (1)

ewa batorowicz

27.5.2013 14:6:27

Re: Telefoniczny Serwis Informacyjny ZUS

Witam. Ja jako osoba nieslyszaca nie mam zadnych mozliwosci do kontaktu z ZUSEM krakow nawetprzez mail. Mailowalam 3 razy ale zadnych odpowiedzi ,moja siostra slyszaca probowala dzwonic do zuz zzagranice juz od 3 tyg ale ze strony ZUS jest zawsze zajety i zajety ,wogole nie mozna dodzwonic . Jaka okropna usluga ze strony ZUS! Chcielismy powiadomic o smierci naszego ojca. Z powazaniem EWa Batrorowicz


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • 4.12.2014

    Prospekt informacyjny w świetle przepisów ustawy deweloperskiej

    Każdy deweloper, który rozpoczyna sprzedaż obowiązany jest sporządzić prospekt informacyjny dotyczący danego przedsięwzięcia deweloperskiego. Opracowanie tego dokumentu jest jednym z najważniejszych (...)

  • 29.3.2013

    Rozporządzenie o kasach rejestrujących – nowe przepisy

    Z dniem 1 kwietnia 2013 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 r. o kasach rejestrujących, równocześnie z tą datą traci moc rozporządzenie Ministra Finansów (...)

  • 25.7.2018

    Asystent medyczny wystawi e-zwolnienia

    Rządowy projekt zakłada, że od 1 października 2018 r. asystent medyczny w imieniu lekarza będzie mógł wystawiać e-zwolnienia.

  • 11.10.2007

    Money.pl inwestuje w serwis prawniczy e-prawnik.pl

    Money.pl rozszerza swoją działalność i rozpoczyna budowę grupy kapitałowej internetowych serwisów biznesowych. Jako pierwszy przystępuje do niej lider informacji prawnej - portal e-prawnik.pl. (...)

  • 25.11.2018

    Jak wykorzystać dane publiczne?

    Z informacji dostępnych na portalu danepubliczne.gov.pl można korzystać w swoich badaniach, w działalności gospodarczej, można na nich oprzeć swoją działalność biznesową. Sprawdź, czy (...)