Telefoniczny Serwis Informacyjny ZUS
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom informacyjnym swoich klientów, uruchomił nową usługę: Telefoniczny Serwis Informacyjny w skład którego wchodzą:
- Automatyczny system informacyjny, nazywany systemem IVR (z ang. Interactive Voice Response),
- infolinia w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych.
Serwis jest dostępny z sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych pod następującymi numerami telefonów:
- 0 801 044 044 - dla użytkowników telefonów stacjonarnych,
- 22 43 33 000 - dla użytkowników telefonów komórkowych i/lub stacjonarnych.
Opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora.
System IVR - przeznaczony dla wszystkich grup klientów Zakładu (płatników składek, ubezpieczonych, emerytów i rencistów, zasiłkobiorców oraz lekarzy) - jest czynny przez 24 godziny na dobę i we wszystkie dni w roku. Zapewnia ciągły i szybki dostęp do aktualnych, podstawowych informacji z zakresu ubezpieczeń społecznych. System pozwala również (po podaniu przez osobę dzwoniącą własnego kodu pocztowego) na ustalenie adresu terenowej jednostki organizacyjnej ZUS.
Natomiast infolinia emerytalno-rentowa oferuje klientom dostęp do informacji ogólnych dotyczących m.in.:
- warunków wymaganych do uzyskania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych i dodatków pieniężnych,
- sposobów ustalania i przeliczania podstawy wymiaru świadczeń i okresów ubezpieczenia,
- zasad obsługi kalkulatora emerytalnego.
Połączenie z konsultantem infolinii jest możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00
Schemat struktury Telefonicznego Serwisu Informacyjnego
Źródło: http://e-inspektorat.zus.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?