Zmiana zasad doręczeń w sprawach podatkowych
Zmiana zasad wynika z wprowadzonych uregulowań dotyczących doręczeń w Dziale IV Rozdziale 5 Ordynacji podatkowej.
Co przewidują nowe uregulowania dotyczące doręczeń?
Zgodnie z nimi organ podatkowy doręcza pisma na adres do doręczeń elektronicznych, a jeśli nie ma takiej możliwości, zgodnie z hierarchią sposobu doręczania pism określoną w ustawie.
Adresy doręczeń
Od 1 stycznia 2022 roku do doręczeń będą wykorzystywane dotychczas zgłoszone (na formularzach NIP-2, NIP-7, NIP-8, ZAP-3):
- dla organizacji - adres siedziby,
- dla osób fizycznych - polski „adres do korespondencji”, a w przypadku zagranicznego adresu do korespondencji – adres miejsca zamieszkania.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz.1540 z późn. zm.).
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?