Bezpieczeństwo produktów a obowiązki dystrybutora
Pytanie:
"Jakie obowiązki ciążą na dystrybutorze w zakresie bezpieczeństwa dostarczanych przez niego produktów? "
Odpowiedź prawnika: Bezpieczeństwo produktów a obowiązki dystrybutora
Dystrybutor jest zobowiązany działać z należytą starannością w celu zapewnieniabezpieczeństwa produktów, w szczególności przez niedostarczenie produktów, o których wie lub
o których, zgodnie z posiadanymi informacjami i doświadczeniem zawodowym, powinien
wiedzieć, że nie spełniają one wymagań bezpieczeństwa. Ponadto dystrybutor, w zakresie
prowadzonej działalności, jest zobowiązany uczestniczyć w monitorowaniu bezpieczeństwa
produktów wprowadzonych na rynek, w szczególności przyjmować od konsumentów informacje o
zagrożeniach powodowanych przez produkty i przekazywać je niezwłocznie producentom,
organowi nadzoru oraz wojewódzkiemu inspektorowi Inspekcji Handlowej oraz przechowywać i
niezwłocznie udostępniać na żądanie organu nadzoru i wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej dokumentację niezbędną do ustalenia pochodzenia produktów. Będzie zatem
zobowiązany do upewnienia się czy produkt posiada atesty odpowiednie dla każdego rodzaju
sprowadzanego towaru oraz akceptację Polskiego Centrum Akredytacji. Powiązanym z tym
obowiązkiem dystrybutora jest powiadomienie Prezesa UOKiK w przypadku powzięcia informacji
o pojawieniu się na rynku produktu niebezpiecznego.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?