Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Przedstawiony stan faktyczny nie pozwala na przyjÄ™cie, iż przedmiotowa decyzja jest nieważna. Jest ona po prostu decyzjÄ… nieprawidÅ‚owÄ…, wobec której sÄ…d administracyjny może podjąć okreÅ›lone rozstrzygniÄ™cie - uchylić decyzjÄ™ zawierajÄ…c jednoczeÅ›nie w uzasadnieniu wyroku wytyczne dla organu wydajÄ…cego decyzjÄ™, co do jej treÅ›ci.
Brak natomiast podstaw, do powtórzenia kolokwium habilitacyjnego, skoro jego przebieg nie byÅ‚ przez kandydata kwestionowany. JeÅ›li kandydat podważaÅ‚ również wynik kolokwium, to najprawdopodobniej konieczna bÄ™dzie jego ponowna ocena (ale nie przeprowadzenie na nowo).
Na marginesie wskazać można, iż pewne wÄ…tpliwoÅ›ci budzi procedura zaskarżenia decyzji. Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego SÄ…du Administracyjnego w Warszawie z dnia 19 grudnia 2005 r., I SA/Wa 595/2005, postÄ™powaniu przed CentralnÄ… KomisjÄ… do Spraw Stopni i TytuÅ‚ów znajduje w peÅ‚ni zastosowanie zasada dwuinstancyjnoÅ›ci, która w przypadkach, gdy do wydania decyzji w sprawie wÅ‚aÅ›ciwy jest minister albo inny organ peÅ‚niÄ…cy funkcjÄ™ organu centralnego, realizowana jest przez przyznanie stronie prawa do zÅ‚ożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Do wniosku majÄ… zastosowanie przepisy dotyczÄ…ce odwoÅ‚aÅ„ (art. 127 § 3 kpa). IstotÄ… zaÅ› postÄ™powania odwoÅ‚awczego jest ponowne rozpatrzenie sprawy w peÅ‚nym jej zakresie. RozpoznajÄ…c ponownie sprawÄ™ organ jest obowiÄ…zany rozpatrzyć zarzuty podniesione przez stronÄ™ we wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy, a wyjaÅ›nienie stanowiska zajÄ™tego w przedmiocie tych zarzutów winno siÄ™ znaleźć w uzasadnieniu ostatecznej decyzji.