Konkurs na stanowisko urzędnicze
Pytanie:
"Osoba pełniąca w samorządowym zakładzie budżetowym stanowisko kierownicze odchodzi na emeryturę. Po jednym dniu przerwy ma być ponownie przyjęta. Czy w związku z tym osoba ta może wrócić na to samo stanowisko bez rozpisywania konkursu?"
Odpowiedź prawnika: Konkurs na stanowisko urzędnicze
Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, zatrudnianych na podstawie art. 2 pkt 2 i 4 (mianowanie i umowa o pracę), jest otwarty i konkurencyjny. Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze organizują np. kierownicy określonych jednostek, marszałek województwa, starosta, wójt (burmistrz, prezydent miasta) albo przewodniczący zarządu związku. Ogłoszenie o stanowisku urzędniczym oraz naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której jest prowadzony nabór. Dalszy przebieg naboru określają kolejne przepisy powołanej na wstępie ustawy. Rozumiemy, że rozwiązanie stosunku pracy z tym pracownikiem samorządowym, jest formalnością związaną jedynie z tym, by umożliwić tej osobie nabycie uprawnienia do emerytury, mimo wszystko wydaje się, że zaniechanie ogłoszenia o wolnym stanowisku urzędniczym będzie naruszeniem przedmiotowej ustawy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?