Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji konkursowej określa Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 28 maja 2004 r. (Dz.U. 2004 r., Nr 128, poz. 1339). Zgodnie z § 7 ust. 3 komisja wyłania kandydata na stanowisko dyrektora w głosowaniu tajnym. Ma to zapewnić anonimowość głosujących. Z opisu sytuacji wynika, iż warunek ten nie został zachowany.
Zgodnie z § 10 kandydat może, w terminie 7 dni od dnia posiedzenia komisji, zgłosić do organu prowadzącego szkołę (rada gminy, rada powiatu, minister etc. - w zależności od szkoły) lub placówkę zastrzeżenia, jeżeli uzna, że zostały naruszone przepisy dotyczące przeprowadzania konkursu. § 11 stanowi natomiast, iż organ prowadzący szkołę lub placówkę unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie w przypadku stwierdzenia:
-
nieuzasadnionego odrzucenia oferty;
-
przeprowadzenia przez komisję postępowania konkursowego bez wymaganej obecności 2/3 jej członków;
-
innych nieprawidłowości w postępowaniu konkursowym, które mogły wpłynąć na wynik konkursu.
Niezachowanie tajności mieści się w tym ostatnim punkcie. Unieważnienie konkursu byłoby zatem możliwe tylko wtedy, gdy zostanie wykazane, iż to uchybienie mogło wpłynąć na rezultat głosowania.