Świadectwo pracy a umowa zlecenia

Pytanie:

"Czy jako pracodawca mam obowiązek wystawić świadectwo pracownikowi zatrudnionemu na umowę zlecenie (2 miesiące, płacone składki ZUS przez pracodawcę)?"

Odpowiedź prawnika: Świadectwo pracy a umowa zlecenia

W przypadku rozwiązania lub zakończenia stosunku pracy pracodawca obowiązany jest niezwłocznie wydać pracownikowi dokument zawierający informacje dotyczące zakończonego stosunku pracy, to jest świadectwo pracy. Obowiązek wydania świadectwa pracy powstaje w chwili zakończenia lub rozwiązania stosunku pracy.

Obowiązek wystawienia świadectwa pracy ciąży na pracodawcy. Pan natomiast, w stosunku do tego pracownika, nie jest pracodawcą ale zleceniodawcą - dlatego nie mają zastosowania przepisy kodeksu pracy ale przepisy kodeksu cywilnego, które nie nakładają takich obowiązków jak wydawanie świadectwa pracy. Może Pan jednak poświadczyć fakt wykonywania pracy przez pracownika na podstawie umowy zlecenia, lecz nie stanowi to Pana obowiązku.


Michał Włodarczyk

Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika