Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
W przypadku, gdy producent nie wykonuje świadczeń gwarancyjnych samodzielnie, a poprzez wskazaną w gwarancji jednostkę, powstaje stosunek prawny trójstronny pomiędzy kupującym, producentem a serwisem. Zastrzeżenie, że naprawy dokona przedsiębiorstwo obsługi gwarancyjnej jest skuteczne wobec nabywcy towaru. Jeżeli przedsiębiorstwo to jest wskazane w gwarancji jako miejsce, w które ma być dostarczona objęta gwarancją rzecz, nie może się ono uchylić od obowiązku jej przyjęcia. W przypadku, gdy uchylenie się będzie miało miejsce, kupujący uprawniony z tytułu gwarancji może wystąpić na drogę sądową przeciwko serwisowi. Nie wyklucza to oczywiście odpowiedzialności odszkodowawczej producenta z tytułu nienależytego wykonania obowiązków przez wybrany przez niego serwis. Tak więc o tym, kto jest stroną w procesie zadecyduje treść pozwu, czyli kluczowy w tej sprawie będzie wybór powoda (może on pozwać zarówno producenta jak i serwisanta).