Wniesienie roszczenia z tytułu gwarancji

Pytanie:

"Proszę o informację, czy firma usługowa świadcząca naprawy gwarancyjne na podstawie umowy z Producentem, w przypadku odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji (np. w przypadku uszkodzeń mechanicznych produktu) i przekazania sprawy przez klienta do sądu jest stroną w takim sporze? Warunki gwarancji określa gwarant w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu. Proszę także o informację, czy jeśli nie jesteśmy sprzedawcą reklamowanego przez Klienta produktu a świadczymy jedynie usługi serwisowe, istnieje możliwość odmowy przyjęcia do naprawy sprzętu od Klienta?"

Odpowiedź prawnika: Wniesienie roszczenia z tytułu gwarancji

W przypadku, gdy producent nie wykonuje świadczeń gwarancyjnych samodzielnie, a poprzez wskazaną w gwarancji jednostkę, powstaje stosunek prawny trójstronny pomiędzy kupującym, producentem a serwisem. Zastrzeżenie, że naprawy dokona przedsiębiorstwo obsługi gwarancyjnej jest skuteczne wobec nabywcy towaru. Jeżeli przedsiębiorstwo to jest wskazane w gwarancji jako miejsce, w które ma być dostarczona objęta gwarancją rzecz, nie może się ono uchylić od obowiązku jej przyjęcia. W przypadku, gdy uchylenie się będzie miało miejsce, kupujący uprawniony z tytułu gwarancji może wystąpić na drogę sądową przeciwko serwisowi. Nie wyklucza to oczywiście odpowiedzialności odszkodowawczej producenta z tytułu nienależytego wykonania obowiązków przez wybrany przez niego serwis. Tak więc o tym, kto jest stroną w procesie zadecyduje treść pozwu, czyli kluczowy w tej sprawie będzie wybór powoda (może on pozwać zarówno producenta jak i serwisanta).


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika