Wydatki na remont mieszkania
Pytanie:
"Jaki powinien być adres na fakturze dokumentującej poniesienie wydatku na remont mieszkania w związku z "ulgą remontową" w podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku podatnika posiadającego inny adres zameldowania, inny adres zamieszkania oraz inny adres remontowanego lokalu, do którego podatnik posiada tytuł prawny, czy jest to bez znaczenia? Czy w przypadku, kiedy na fakurze VAT dokumentującej poniesienie wydatku na remont znajduje się adres remontowanego lokalu, urząd skarbowy w razie kontroli może zakwestionować odliczenie? Nadmieniam, iż właściwość miejscowa urzędu skarbowego dla danych adresów jest różna."
Odpowiedź prawnika: Wydatki na remont mieszkania
Wydatki remontowo-modernizacyjne, aby podlegały odliczeniu, musiały zostać poniesione najpóźniej przed końcem 2005 r. Warunkiem koniecznym skorzystania z ulgi jest tytuł prawny podatnika do remontowanego lokalu.
Ważne jest, by faktura została wystawiona na nazwisko podatnika dokonującego odliczeń w ramach ulgi remontowej. Kwestia adresu wykazanego na fakturze nie przesądza natomiast o możliwości (bądź jej braku) skorzystania z odliczenia. Podatnik może bowiem posiadać tytuł prawny do kilku budynków mieszkalnych lub lokali mieszkalnych, zaś zameldowany może być tylko w jednym miejscu (tak: informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego Urzędu Skarbowego w Ropczycach, US.PDOF/415/8/04).
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?