Wypadek na uczelni, zastosowanie przepisów dot. wypadku przy pracy
Pytanie:
"Jestem studentką, uległam wypadkowi na uczelni. Czy wypadek na uczelni można traktować jak wypadek przy pracy?"
Odpowiedź prawnika: Wypadek na uczelni, zastosowanie przepisów dot. wypadku przy pracy
Przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków studentów stosować należy odpowiednio przepisy dotyczące ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków studenckich powinno odbywać się obecnie zgodnie z procedurą, jaką określają przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 28 lipca 1998 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz.U. nr 115, poz. 744 z późn. zm.). Szczegółowy tryb postępowania w tych sprawach ustala zaś sam rektor. Z całą pewnością jednak stosowny zespół powypadkowy powinien więc sporządzić protokół ustalający okoliczności i przyczyn wypadku studenta. Jeżeli zatem i takie postępowanie nie miało miejsca, można mówić o naruszeniu obowiązków przez uczelnię. Dotychczasowe działania władz uczelni (a raczej ich brak) budzą zastrzeżenia.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?