Wypadek na uczelni, zastosowanie przepisów dot. wypadku przy pracy

Pytanie:

Jestem studentką, uległam wypadkowi na uczelni. Czy wypadek na uczelni można traktować jak wypadek przy pracy?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków studentów stosować należy odpowiednio przepisy dotyczące ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków studenckich powinno odbywać się obecnie zgodnie z procedurą, jaką określają przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 28 lipca 1998 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz.U. nr 115, poz. 744 z późn. zm.). Szczegółowy tryb postępowania w tych sprawach ustala zaś sam rektor. Z całą pewnością jednak stosowny zespół powypadkowy powinien więc sporządzić protokół ustalający okoliczności i przyczyn wypadku studenta. Jeżeli zatem i takie postępowanie nie miało miejsca, można mówić o naruszeniu obowiązków przez uczelnię. Dotychczasowe działania władz uczelni (a raczej ich brak) budzą zastrzeżenia.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: