Zakup środków czystości przez pracodawcę

Pytanie:

"Jak często pracodawca ma obowiązek zakupu środków czystości (proszek do prania, ręczniki, mydło) i ubrań roboczych dla pracowników fizycznych i umysłowych?"

Odpowiedź prawnika: Zakup środków czystości przez pracodawcę

Po stronie pracodawcy istnieje obowiązek zapewniania pracownikom urządzeń sanitarnych, środków czystości i środków do udzielania pierwszej pomocy. Przepisy nie określają, jak często pracodawca ma dokonywać zakupu tych rzeczy, gdyż celem tej regulacji jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy w sposób ciągły. Pracodawca ma obowiązek uzupełniania zużytych środków tak często, by pracownicy zawsze mogli z nich korzystać.

Pracodawca powinien określić, jaką odzież zapewni pracownikom oraz przewidywany okres jej używania. Ustalenia te powinny jednak odpowiadać charakterowi pracy pracownika i zapewniać jego bezpieczeństwo. Jeżeli pracownik korzysta z własnej odzieży i obuwia, należy mu się ekwiwalent pieniężny w wysokości aktualnych cen tych rzeczy.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • MAREK 2016-06-02 19:13:23

    Pracuje na budowie jako kierowca wywrotki wywóz ziemi mam umowe o prace od7kwietnia czy nalezą mi się srodki czystosci.ostatnio pracownicy dostali .Mi powiedzieli ze jestem pracownikiem sezenowym


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika