Zakup środków czystości przez pracodawcę
Pytanie:
"Jak często pracodawca ma obowiązek zakupu środków czystości (proszek do prania, ręczniki, mydło) i ubrań roboczych dla pracowników fizycznych i umysłowych?"
Odpowiedź prawnika: Zakup środków czystości przez pracodawcę
Po stronie pracodawcy istnieje obowiązek zapewniania pracownikom urządzeń sanitarnych, środków czystości i środków do udzielania pierwszej pomocy. Przepisy nie określają, jak często pracodawca ma dokonywać zakupu tych rzeczy, gdyż celem tej regulacji jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy w sposób ciągły. Pracodawca ma obowiązek uzupełniania zużytych środków tak często, by pracownicy zawsze mogli z nich korzystać.
Pracodawca powinien określić, jaką odzież zapewni pracownikom oraz przewidywany okres jej używania. Ustalenia te powinny jednak odpowiadać charakterowi pracy pracownika i zapewniać jego bezpieczeństwo. Jeżeli pracownik korzysta z własnej odzieży i obuwia, należy mu się ekwiwalent pieniężny w wysokości aktualnych cen tych rzeczy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?