Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Doszło tutaj do nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej, najprawdopodobniej z winy operatora. Jeśli użytkownik telefonu jest w stanie udowodnić przed sądem (np. poprzez bankowe potwierdzenie wpłaty), że należność została uiszczona, to ma szansę otrzymać odszkodowanie. Ustawa prawo telekomunikacyjne stanowi w tej kwestii zasadniczo, że za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
Przed wystąpieniem jednak na drogę sądową należy wnieść o wypłatę tego odszkodowania w postępowaniu reklamacyjnym. Drogę tą uważa się za wyczerpaną, jeżeli jeżeli przedsiębiorca nie zapłacił dochodzonej należności w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja usługi telekomunikacyjnej została uznana. Wtedy też należy wszcząć postępowanie przed sądem.