Dokumentacja zgromadzona przez Wnioskodawcę spełnia wymogi art. 83 ust. 14 pkt 1, gdyż Wnioskodawca (...)

Dokumentacja zgromadzona przez Wnioskodawcę spełnia wymogi art. 83 ust. 14 pkt 1, gdyż Wnioskodawca posiada stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący placówkę oświatową. Dostawie, o której mowa w art. 83 ust. 13 ? jak wskazał Wnioskodawca - podlegały towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy, zatem Zainteresowany mógł zastosować preferencyjną 0% stawkę podatku VAT dla dostawy sprzętu komputerowego będącego przedmiotem wniosku.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia z dnia 27 sierpnia 2012 r. (data wpływu 12 września 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 grudnia 2012 r. (data wpływu 5 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT na dostawę sprzętu komputerowego ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • określenia czy potwierdzenie zamówienia przez wskazaną przez Wnioskodawcę osobę spełnia wymogi art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy o VAT oraz wskazanie osoby bądź instytucji prowadzącej szkołę,
  • stawki VAT na dostawę sprzętu komputerowego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 grudnia 2012 r. (data wpływu 5 grudnia 2012 r.) w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego oraz przeformułowania pytania i przedstawienia stanowiska.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zasadniczym przedmiotem działalności jest prowadzenie działalności handlowej w zakresie dostaw wszelkiego rodzaju sprzętu komputerowego (zespoły komputerowe, laptopy, notbooki, notebooki, itp.) marki ??. Zdarza się, że Wnioskodawca otrzymuje zamówienie dostawy tego sprzętu od placówek oświatowych, zarówno publicznych jak i niepublicznych.

W styczniu br. Wnioskodawca otrzymał zamówienie na dostawę komputera od niepublicznej Szkoły Podstawowej ?? im., zwanej dalej ??. Zamówienie było podpisane przez Dyrektora Szkoły mgr, jak również było potwierdzone przez organ prowadzący, jako który wskazano: zamieszkałą.

Summa summarum - zarówno zamówienie, jaki i potwierdzenie organu prowadzącego podpisała ta sama osoba fizyczna, ponieważ Dyrektorem, jak i organem prowadzącym jest również ta sama osoba, Pani.

Prócz tego zamawiająca przedłożyła kopię zaświadczenia nr z dnia 23.01.2012 r. wydanego przez Biuro Edukacji, z którego wynika, że:

  1. jest wpisana do ewidencji szkól i placówek niepublicznych,
  2. posiada uprawnienia szkody publicznej,
  3. osobą prowadzącą jest Pani,
  4. zaświadczenie wydano na prośbę celem zakupu sprzętu komputerowego w firmie Wnioskodawcy.

Poza wyżej wyszczególnionymi dokumentami Zainteresowany posiada jeszcze swoją ofertę skierowaną do zamawiającej drogą elektroniczną.

W oparciu o powyższe dokumenty Wnioskodawca dokonał dostawy zamówionego komputera z zastosowaniem preferencyjnej stawki podatku od towarów i usług, tj. stawki 0%, mając na względzie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a w związku z art. 83 ust. 13-15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku do towarów i usług (t.j. za Dz. U. nr 177, poz. 1054 z 2011 roku z późn. zm.), zwanej dalej ?UPTU?. W dniu wykonania dostawy towaru Zainteresowany wystawił fakturę VAT, którą ujął w rejestrze dostaw.

Stosownie do art. 83 ust. 15 UPTU kopie wyżej wymienionych dokumentów (w tym faktury) Wnioskodawca przekazał do urzędu skarbowego właściwego miejscowo do rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług.

W odpowiedzi na wezwanie Wnioskodawca wskazał:

Przedmiotem opisanej we wniosku dostawy były towary wymienione w 1 załącznika nr 8 do UPTU, a w szczególności jednostka centralna, z klawiaturą i myszką.

Wnioskodawca w odpowiedzi na zadane w wezwaniu pytanie nr 2 tj., czy dyrektorem szkoły jak i organem prowadzącym jest ta sama osoba oraz wskazanie jej nazwiska wskazał: Wnioskodawca wyjaśnia, że odpowiedź na zadane pytanie jest jednoznacznie napisana w polu 68 w zdaniu, które brzmi następująco: "Summa summarum - zarówno zamówienie, jaki i potwierdzenie organu prowadzącego podpisała ta sama osoba fizyczna, ponieważ Dyrektorem, jak i organem prowadzącym jest również ta sama osoba, Pani.?

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy dokumentacja zgromadzona przez Wnioskodawcę w trakcie opisanej dostawy w postaci:

  1. zamówienia na dostawę sprzętu do placówki oświatowej, wystawione przez tą placówkę i podpisane przez dyrektora szkoły,
  2. zaświadczenia organu prowadzącego placówkę oświatową, potwierdzające fakt, iż zamawiany sprzęt jest przeznaczony na potrzeby działalności dydaktycznej tej placówki oświatowej,
  3. zaświadczenia właściwego organu administracji terenowej, z którego wynika, że osobą prowadzącą wymienioną placówkę oświatową a zarazem dyrektorem tej placówki i organem prowadzącym palcówkę jest ta sama osoba fizyczna, jak również i to, że placówka ta ma uprawnienia szkoły publicznej,

-wyczerpuje katalog wymaganych dokumentów, wymienionych w art. 83 ust. 14 pkt 1 UPTU, do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, przy dokonywaniu dostawy sprzętu wymienionego w załączniku nr 8 do UPTU dla placówek oświatowych, o których mowa w art. 83 ust. pkt 26 lit. a UPTU?

Zdaniem Wnioskodawcy: zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 201l r., nr 177. poz. 1054), zwanej dalej ?UPTU?, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ww. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) przy czym stosownie do art. 2 pkt 6 tej ustawy przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 UPTU, stawka podatku do dnia 31 grudnia 2010 r. wynosiła 22% zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 UPTU dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku do dnia 31 grudnia 2010 r. wynosiła 7% z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Natomiast zgodnie z art. 146a pkt 1 i 2 tej ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%, zaś stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

W myśl art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a UPTU stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych o ile zachowane zostaną warunki, o których mowa w ust. 13-15. Stosownie do art. 83 ust. 13 UPTU opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0 % podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy, tj.:

  • jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych,
  • drukarki,
  • skanery,
  • urządzenia komputerowe do pism Braille a (dla osób niewidomych i niedowidzących),
  • urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Tym samym w art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawodawca ustanowił dwa kryteria dokonywania czynności, które mogą być opodatkowane preferencyjną stawką 0% - pierwsze kryterium przedmiotowe - wskazujące jakich dostaw towarów dotyczy, drugie kryterium podmiotowe - wskazujące podmioty, na jakich rzecz te dostawy mogą być dokonane. Oba te kryterium zostały określono jednoznacznie.

Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust.

1 pkt 26 lit. a UPTU został określony w sposób dość szeroki, bowiem wymieniono grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenie PKWiU. Jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków. Z powyższego wynika, że nie każda dostawa sprzętu komputerowego do wskazanego w wyżej wymienionym przepisie podmiotu, będzie opodatkowana stawką podatku w wysokości 0%, lecz tylko i wyłącznie ten sprzęt, który został wymieniony w załączniku Nr 8 do ustawy. Z treści załącznika Nr 8 do ustawy wynika, że ustawodawca nie określił zakresu urządzeń opodatkowanych obniżoną stawka, podatku w powiązaniu z konkretnymi grupowaniami statystycznymi lub posiadanymi funkcjami, lecz wymienił z nazwy konkretne urządzenia, i tak w katalogu pojęć użytych przez ustawodawcę w poz. 1 załącznika Nr 8 do ustawy nie mieszczą się np. laptopy, notebooki czy netbooki. Nie są one bowiem jednostką centralną komputera, serwerem, monitorom ani zastawem komputerów stacjonarnych. Zatem jeśli spełniony jest warunek strony podmiotowej dostawy, wynikający z art. 83 ust. 1 pkt 26, to przenośny sprzęt komputerowy w postaci laptopów, notebooków, notbooków itp. nawet mimo spełnienia warunków wymienionych w przepisach art. 83 ust. 13- 15 UPTU nie korzysta z opodatkowania preferencyjną stawką VAT w wysokości 0% na podstawie przepisu art. 83 ust. 1 pkt 26 tej ustawy (vide indywidualne interpretacje: Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach nr IBPP2/443-65/12/IK z dnia 20.04.2012 roku i Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie nr IPPP1/443-360/12-2/PR z dnia 15.06.2012 roku - www.mf.gov.pl sierpień 20l2 r.). Podobnie rzecz się ma z dostawą oprogramowania, które nie wchodzi w skład zestawu komputerowego wskazanego przez ustawodawcę w poz. 1 złącznika nr 8 do UPTU (vide: indywidualna interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu nr ILPP2/443-1810/10-3/AK z dnia 08.02.2011 roku - www.mf.gov.pl sierpień 2012 r.).

Także w aspekcie podmiotowym ustawodawca wskazał w art. 83 ust. 2 pkt 26 UPTU podmioty, na rzecz których dostawa ww. sprzętu może być dokonana, aby możliwe było zastosowanie preferencyjnej stawki w wysokości 0%. I tak, w art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy postanowiono, iż stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

  1. dla placówek oświatowych,
  2. dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym,

-przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13 - 15 tego artykułu.

Przepis art. 83 ust. 13 UPTU odwołuje się jedynie do powołanego wcześniej załącznika nr 8 do ustawy, w którym ustawodawca wymienił sprzęt i urządzenia, do którym ma zastosowanie przepis ustępu 1 pkt 26 tego artykułu. Z kolei z treści art. 83 ust. 15 UPTU wynika, że dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 11 do właściwego urzędu skarbowego.

Bardziej istotne warunki z punktu widzenia dostawcy wynikają dopiero z art. 83 ust. 14 ustawy, w myśl którego, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 stosuje stawkę podatku 0% pod warunkiem:

  1. posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami ? w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a.
  2. posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia, potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

?Przez placówki oświatowe, o których mowa m.in. w art. 83 rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze? (art. 43 ust. 9 UPTU).

Zgodnie z art. 31 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1997 r. o systemie oświaty (Dz. U. 1991 Nr 95, poz. 425 z późn. zm.), ?Kurator oświaty, w imieniu wojewody, wykonuje zadania i kompetencje w zakresie oświaty określone w ustawie i przepisach odrębnych na obszarze województwa, a w szczególności: 1) sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi szkołami i placówkami oraz placówkami doskonalenia nauczycieli, w tym nad niepublicznymi placówkami doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, które znajdują się na obszarze danego województwa (...)?.

Natomiast zgodnie z treścią art. 34 ust. 1 tej ustawy ?Organ prowadzący szkołę lub placówkę sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, z uwzględnieniom odrębnych przepisów.? Z ustępu 2 tego artykułu wynika, że w zakresie wymienionym w ust. 7 nadzorowi podlega w szczególności:

  1. prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkolę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem;
  2. przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów;
  3. przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki.? Ponadto, z ustępu 7 art. 5 cyt. ustawy wynika, że ?Organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do zadań organu prowadzącego szkołę lub placówkę należy w szczególności (...).
  4. wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych.?

Podsumowując Wnioskodawca uważa, że w zaistniałym stanie faktycznym zamówienie powinno być potwierdzone przez organ prowadzący szkołę, którym jest Pani.

Na uwagę zasługuje w tej mierze indywidualna interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu nr ILPP1/443-1068/10-2/AI z dnia 20.12.2010 r., która - choć odnosząca się do podobnych okoliczności - może być myląca.

Równocześnie, zdaniem Wnioskodawcy, zgromadzona przez niego dokumentacja spełnia wymogi ustawowe, dające możliwość zastosowania stawki 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a UPTU.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl przepisu art. 5a ww. ustawy towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów i usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Natomiast art. 8 ust. 1 tej ustawy stanowi, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Według art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.

I tak, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych - przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do ust. 13 powołanego artykułu, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy, tj.:

  1. Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
  2. Drukarki
  3. Skanery
  4. Urządzenia komputerowe do pism Braille?a (dla osób niewidomych i niedowidzących)
  5. Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

W myśl art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami ? w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a).

Ponadto, zgodnie z ust. 15 tegoż artykułu, dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz art. 83 ustawy o podatku od towarów i usług rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze (art. 43 ust. 9 ustawy).

Biorąc pod uwagę wskazane powyżej przepisy ustawy należy stwierdzić, iż podstawą do zastosowania preferencyjnej 0% stawki podatku od towarów i usług przy dostawach sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych, będzie m.in. spełnienie warunku wymienionego w art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy, tj. posiadanie przez Wnioskodawcę stosownego zamówienia na przedmiotową dostawę potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a. A zatem jeżeli jest spełniony powyższy warunek, to dostawa sprzętu komputerowego (wymienionego w załączniku nr 8 do ustawy) będzie opodatkowana 0% stawką podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 34a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572) organ prowadzący szkołę lub placówkę sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

Jak wynika z wniosku przedmiotem dostawy były towary wymienione w załączniku nr 8 do UPTU, a w szczególności jednostka centralna, z klawiaturą i myszką. Wnioskodawca otrzymał zamówienie na dostawę komputera od niepublicznej Szkoły Podstawowej ?? im. Zarówno zamówienie, jaki i potwierdzenie organu prowadzącego podpisała ta sama osoba fizyczna, ponieważ Dyrektorem NSP, jak i organem prowadzącym jest również ta sama osoba.

Zamawiająca przedłożyła kopię zaświadczenia wydanego przez Biuro Edukacji, z którego wynika, że:

  1. jest wpisana do ewidencji szkól i placówek niepublicznych,
  2. posiada uprawnienia szkody publicznej,
  3. prowadzącą jest Pani,
  4. zaświadczenie wydano na prośbę celem zakupu sprzętu komputerowego w firmie Wnioskodawcy.

Poza wyżej wyszczególnionymi dokumentami Zainteresowany posiada jeszcze swoją ofertę skierowaną do zamawiającej drogą elektroniczną.

W oparciu o powyższe dokumenty Wnioskodawca dokonał dostawy zamówionego komputera z zastosowaniem preferencyjnej stawki podatku od towarów i usług, tj. stawki 0%. W dniu wykonania dostawy towaru Zainteresowany wystawił fakturę VAT, którą ujął w rejestrze dostaw. Stosownie do art. 83 ust. 15 UPTU kopie wyżej wymienionych dokumentów (w tym faktury) przekazał do urzędu skarbowego właściwego miejscowo do rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług.

Reasumując stwierdzić należy, iż w opisanej sytuacji dokumentacja zgromadzona przez Wnioskodawcę spełnia wymogi art. 83 ust. 14 pkt 1, gdyż Wnioskodawca posiada stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący placówkę oświatową. Dostawie, o której mowa w art. 83 ust. 13 ? jak wskazał Wnioskodawca - podlegały towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy, zatem Zainteresowany mógł zastosować preferencyjną 0% stawkę podatku VAT dla dostawy sprzętu komputerowego będącego przedmiotem wniosku.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie wyjaśnić należy, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesłanych z wnioskiem dokumentów, w związku z czym nie były one przedmiotem merytorycznej analizy.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT na dostawę sprzętu komputerowego.

Wnioskodawca zarówno we wniosku jak i w uzupełnieniu wniosku powtórzył pytanie odnośnie określenia czy potwierdzenie zamówienia przez wskazaną przez Wnioskodawcę osobę spełnia wymogi art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy o VAT oraz wskazanie osoby bądź instytucji prowadzącej szkołę.

W zakresie ww. pytania Organ wydał postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania z dnia 23 listopada 2012 r. znak: IPTPP4/443-636/12-2/ALN (odebrano 26 listopada 2012 r.). Na ww. postanowienie wpłynęło zażalenie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika