Czy prowadząc działalność na zasadach ogólnych w zakresie świadczenia usług tłumaczeniowych i (...)
Czy prowadząc działalność na zasadach ogólnych w zakresie świadczenia usług tłumaczeniowych i edukacyjnych (korepetycje, nauka), mogę ująć koszty związane z zakupem wydawnictw (takich jak słowniki, podręczniki, itd.) jako koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej?
Naczelnik tut. Urzędu wyjaśnia iż, koszty związane z zakupem literatury fachowej oraz koszty samej literatury fachowej takiej jak słowniki, podręczniki etc. mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu jeżeli podatnik wykaże związek przyczynowo skutkowy poniesionych kosztów z osiągniętym przychodem. W przypadku prowadzenia działalności polegającej na świadczeniu usług w zakresie tłumaczenia tekstów obcojęzycznych jak również usług edukacyjnych zakup literatury związanej tematycznie z prowadzoną działalnością gospodarczą stanowi podstawę do ujęcia takich wydatków w ewidencji kosztów działalności. Musi również istnieć możliwość powiązania kosztu z przychodem w celu osiągnięcia którego podatnik poniósł określone wydatki gdyż takiego związku wymaga powołany na wstępie art. 22 ust. 1.
W świetle powołanych przepisów stwierdzić należy, że stanowisko podatnika zawarte w zapytaniu należy uznać za prawidłowe. Koszty związane z pozyskaniem literatury fachowej - dla prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie usług translatorskich i edukacyjnych - mogą być uznane jako podstawa zapisu kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.