Logowanie

Porozmawiajmy o naszych prawach

Napisz na forum

Porady prawne specjalistów e-prawnik.pl

Pomoc prawna online

najwyższa jakość

Jak napisać poprawne CV i list motywacyjny?

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
  • Hej, proste pytanie. Niestety mam same problemy z listami motywacyjnymi wydaje mi sie ze moje CV też jest do dupy. Ktoś potrafi mi polecic dobre cv na necie albo jakaś pomoc w tym zkaresie, byle tanio... ;/


    Odpowiedz Cytuj
  • http://profeo.pl/cv?utm_source=pracuj.pl&utm_medium=main_box_sg&utm_campaign=kreator_cv
  • Reklama

  • http://erozmowa.pl/ ja wczoraj sobie wykupiłam tutaj CV z listem motywacyjnym;)
  • Ja tam bym się tak bardzo ani CV ani listem nie przejmował. Obecnie mało kto wymaga listu, a cv w każdej formie jest poprawne, byle było chronologiczne i zawierało odpowiednie kategorie (dane osobowe, wykształcenie etc.). Nie wiem po co za to płacić, skoro na internecie nie brakuje kreatorów. Bez doświadczenia zawodowego trudno napisać, jak to mówią "ciekawe cv", jedyne co można w tedy zrobić to przyciągnąć uwagę pisząc coś ciekawego w zainteresowaniach.
  • Genialna strona: http://cvwzor.com/
  • http://cv.ca-team.pl/kreaktywnecv Jest dosyć tanio, patrząc na inne firmy. A efekty niezłe. Zamawiałam tam pakiet CV plus list motywacyjny i miałam zniżkę jako osoba bezrobotna.
  • najlepiej gdyby pomocy udzielił Ci ktoś, kto setki takich CV lub listów napisał - taka osoba 'nauczyła' się na swoich błędach więc z pewnością wskaże Ci co jest do poprawy. Nie radzę korzystać z szablonów dość popularnych z internetu - to źle o nas świadczy, że jesteśmy mało kreatywni i samodzielni.
  • Ja korzystam z kreatora CV i szablonu listu. A potem już wpisuje swoje dane.
  • Kreator CV jest ok, ale warto je potem czymś urozmaicić. Jak gadałem ze znajomymi, którzy się zajmują rekrutację, to mówili, że takie szablony od razu odpadają. Jak widzą, że się ktoś nie wysilił, to odrzucają z miejsca. Pamiętaj, żeby do każdego pracodawcy lekko dopasować cv - podkreślić inne zainteresowania itd. List z szablonu to już masakra, kilka słów od siebie chyba każdy potrafi napisać.
  • Nie zaszkodzi wzorować się na dobrze napisanym CV czy liście motywacyjnym, ale lepiej, jeżeli jak najwięcej treści pochodzi od nas samych. Jeżeli natomiast chodzi o układ graficzny CV, to polecam przejrzeć obcojęzyczne serwisy temu poświęcone.
  • W kwestii układu typograficznego polecam korzystać z szablonów. A co do samego CV to radzę przede wszystkim załączyć zdjęcie dowodowe bądź inne oficjalne
  • Korzystanie z gotowych wzorów chyba nie jest najlepszym pomysłem. W taki sposób Twoje dokumenty aplikacyjne raczej nie wyróżnią się na tle innych. A przecież nie o to chodzi aby wtapiać się w tłum. Lepiej postarać się i stworzyć coś kreatywnego. Choć przyznam, że sama poszłam na łatwizne i skorzystałam z oferty coron.pl, ale teraz przynajmniej nie wstydzę się się swojego cv i lm ;]
  • Wydaje mi się, że jednak najważniejsza jest zawartość, a kształt CV powinien być po prostu jasny i czytelny
  • Korzystanie z gotowych wzorów chyba nie jest najlepszym pomysłem. W taki sposób Twoje dokumenty aplikacyjne raczej nie wyróżnią się na tle innych. A przecież nie o to chodzi aby wtapiać się w tłum. Lepiej postarać się i stworzyć coś kreatywnego. Choć przyznam, że sama poszłam na łatwizne i skorzystałam z oferty coron.pl, ale teraz przynajmniej nie wstydzę się się swojego cv i lm ;] Vercia co to za oferta ten corson?
  • Korzystanie z gotowych wzorów chyba nie jest najlepszym pomysłem. W taki sposób Twoje dokumenty aplikacyjne raczej nie wyróżnią się na tle innych. A przecież nie o to chodzi aby wtapiać się w tłum. Lepiej postarać się i stworzyć coś kreatywnego. Choć przyznam, że sama poszłam na łatwizne i skorzystałam z oferty coron.pl, ale teraz przynajmniej nie wstydzę się się swojego cv i lm ;] Vercia co to za oferta ten corson? Firma zajmująca się pisaniem cv na zamówienie. W swojej ofercie mają też inne usługi związane z rozwojem kariery, ale ja akurat robiłam u nich tylko dokumenty aplikacyjne. Jeśli jesteś zainteresowana to polecam zajrzeć na ich stronkę. Tam jest wszystko opisane. No i wszystko można załatwić online i mega szybko. Ja na swoje dokumenty czekałam 2 dni.
  • Wiecie, co wam powiem? że jak rekruter dostaje cv, to on widzi, przez kogo było pisane. jak ktoś nawet własnego cv nie potrafi napisać jak trzeba, to chyba coś jest jednak nie w porządku...
  • Jeśli interesuje Cię stworzenie profesjonalnych dokumentów to musisz liczyć się z tym, że nikt za darmo Ci tego nie zrobi, jest kilka fajnych agencji, które zajmują się tego typu usługami. Ja korzystałem z http://www.mentorkariery.pl - zrobią zarówno CV jak i list motywacyjny, wskażą błędy więc nie dość, że możesz się nauczyć czegoś na przyszłość to jest pewność, że wiesz za co płacisz.
  • W Internecie jest sporo stron na których dowiesz się jak napisać ciekawe CV. Przede wszystkim ma nie być nudne i musi się czymś wyróżniać spośród tych standardowych zwykłych CV.
  • cv najlepiej zacząć od wypisania na kartce swoich umiejętności pod stanowisko na jakie startujemy. jesli np startuje na kelnera, to warto wypisać doświadczenie i umiejętności związane z tym stanowiskiem, a nie ze wszystkimi poprzednimi - to nie interesuje rekrutujących. Warto też nie przesadzac z poziomami języków obcych i napisać taki poziom na jakim aktualnie się znajdujemy, bo to zawsze wychodzi. w rekrutujących dobrze wypadają cv, które są czytelne, warto stosować wypunktowania z odpowiednią interlinia :) to tyle ode mnie
  • Jeśli chodzi o CV to mnie na zajęciach z przedsiębiorczości uczyli, że trzeba dopasowywać swoje CV do konkretnego stanowiska pracy czyli pisać o tych rzeczach, które przydadzą się w pracy, o którą się ubiegasz. Inne można wyrzucić. Chyba że masz niewielkie doświadczenie zawodowe, tak jak ja np. to wtedy warto wpisać wszytko. A list trzeba pisać od siebie i uzasadniać włąsnymi doświadczeniami, bo tu nie ma co naciągać, to i tak wyjdzie.
  • Jak ktoś nie potrafi/nie chce znaleźć informacji jak napisać CV i list motywacyjny/nie próbuje/nie testuje/nie uczy się itp.. to jak chce później pracować?
  • ciężko w sumie stwierdzić jakie CV będzie dobre a jakie nie, to wszystko zależy tak naprawdę od preferencji rekrutującego.
  • Jeśli chodzi o CV to mnie na zajęciach z przedsiębiorczości uczyli, że trzeba dopasowywać swoje CV do konkretnego stanowiska pracy czyli pisać o tych rzeczach, które przydadzą się w pracy, o którą się ubiegasz. Inne można wyrzucić. Chyba że masz niewielkie doświadczenie zawodowe, tak jak ja np. to wtedy warto wpisać wszytko. A list trzeba pisać od siebie i uzasadniać włąsnymi doświadczeniami, bo tu nie ma co naciągać, to i tak wyjdzie. Zgadzam się ;)
  • A list trzeba pisać od siebie i uzasadniać włąsnymi doświadczeniami, bo tu nie ma co naciągać, to i tak wyjdzie. Dokładnie, to jest zasada nr 1. Zasada nr 2 to zadbanie o to, żeby cały dokument wyglądał estetycznie i profesjonalnie. Bardzo ważne jest, żeby CV nie wyglądało jak brudnopis lub wypracowanie gimnazjalisty. Niestety, wiem z doświadczenia, że wielu kandydatów o tym aspekcie zapomina. Skutkuje to najczęściej odrzuceniem ich dokumentu w pierwszej fazie.
  • CV i list są wazne, owszem, ale trzeba też odpowiednio przygotowac sie na rozmowę kwalifikacyjną ;)
  • Bardzo dużo wzorów jest na internecie. Warto wspierać się różnymi wzorami. -- [url=http://www.lexagit.pl/]doradca podatkowy online[/url]
  • Bardzo dużo wzorów jest na internecie. Warto wspierać się różnymi wzorami. -- http://www.lexagit.pl/
  • DOminik
    Wysłany: 2017-07-25 15:41:24

    Polecam skorzystanie z podpowiedzieć na http://www.eduforum.pl/napisac-list-motywacyjny/ Porad jest bardzo dużo, można też skorzystać z gotowych wzorów.
  • Akademia Rekrutacji
    Wysłany: 2017-07-27 10:26:00

    Wzory i szablony nie dają skuteczności. Z ilościowych doświadczeń widać, że zaproszenia na rozmowy zdobywają głównie ci kandydaci, którzy nauczyli się korzystać z CV jak z narzędzia - nie tylko do odpowiedzi na oferty, ale też do uzasadnienia swojej przydatności w nowej firmie oraz do negocjacji wynagrodzenia. To oznacza że tworzyli swoje CV osobiście, od A do Z. Najlepiej w oparciu o wiedzę headhunterów. Jak to zrobić? ? http://www.OdpicujMiCV.pl
  • Przede wszystkim trzeba by zacząć od doświadczenia, inaczej pracodawca może nas brzydko mówiąc wyrzucić do kosza. Jest w sieci wiele szablonów ale ja raczej cv i list starałabym się napisać samodzielnie korzystając z podpowiedzi.
  • Natasza
    Wysłany: 2018-02-01 16:55:43

    Ja swoje cv pisalam na szybkiecv i wyszlo idealnie moim zdaniem :)
  • Oliwka
    Wysłany: 2018-02-01 16:57:37

    Wiesz co, sama ostatnio tworzylam cv i sie niezle przy tym nameczylam. pozniej jak szukalam fajnego szablony to trafilam na fajna stronke szybkiecv i tam idealnie skonczylam swoj projekcik :)
  • Tomaszek
    Wysłany: 2018-02-04 10:18:11

    Widzę, że kazdy teraz na szybkiecv robi sobie dokument ;p Nic dziwnego, bo jak ostatnio przegladalem rozne kreatory, no to oni wlasnie wypadali najfajniej ;) Najwiecej opcji do wyboru mieli
  • Ja zawsze piszę sama, później do PDF elegancko wygląda, klasycznie :)
 

Dodaj post na forum:

Porady prawne e-prawnik.pl:


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.