MTV zachęca młodzież do głosowania w wyborach do PE

Komisja Europejska i MTV Networks International ogłosiły ogólnoeuropejską inicjatywę „Halo Europo, słyszysz mnie?", mającą na celu zachęcenie młodych ludzi do wypowiedzenia się poprzez oddanie głosu w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego.

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margot Wallström powiedziała: „Młodzi są przyszłością Unii Europejskiej. Potrzebujemy ich pomysłów i aktywnego zaangażowania. Młodzi ludzie muszą wiedzieć, że ich głos się liczy i że warto wziąć udział w debacie i w wyborach do Parlamentu Europejskiego".

„Chcielibyśmy wykorzystać naszą stację do promowania europejskich projektów ważnych w obliczu wyzwań naszych czasów", powiedział Antonio Campo dall'Orto, wiceprezes ds. produktów muzycznych w MTV Networks International. „Wierzymy, że ma sens dawanie młodym ludziom poczucia wpływu na wydarzenia i angażowanie ich w budowanie wspólnej przyszłości. Jest to naszym priorytetem. Europa może i powinna odgrywać w tym procesie zasadniczą i pozytywną rolę."

W ostatnich wyborach europejskich frekwencja wyborcza wśród obywateli w wieku 18 -24 lat była niska (około 40%). Projekt „Halo Europo, słyszysz mnie?" stworzy młodym ludziom możliwość wyrażenia ich poglądów, powiedzenia Unii Europejskiej, kim są, i przedstawienia Brukseli swoich obaw, marzeń, problemów i ideałów. Szczytowy punkt kampanii przypadnie na 30 kwietnia, kiedy młodzi zbiorą się w Berlinie, Mediolanie, Pradze i w innych miastach, by wspólnie wykrzyczeć: „Halo Europo, słyszysz mnie?". Młodzież będzie zachęcana do zabrania głosu także w polityce, poprzez udział w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego.

Czym jest Europa w ich życiu codziennym? Jakie są ich główne życzenia na przyszłość i czego oczekują od Unii Europejskiej?
6 kwietnia rozpoczęła się kampania telewizyjna, zachęcająca młodych ludzi w Unii Europejskiej do wyrażenia swoich uczuć, podzielenia się poglądami i obawami, a także do tego, by powiedzieli, co sądzą o UE. Trzy spoty telewizyjne nadawane na kanałach MTV w całej Europie przedstawiają młodych ludzi wieszających głośniki w Londynie, Paryżu i Rzymie. Mają one zachęcić młodzież w całej Unii do wyrażenia samych siebie, zabrania głosu i przyłączenia się do ogólnoeuropejskiej fali dźwięku „Halo Europo, słyszysz mnie?" 30 kwietnia o godz.

Porady prawne
15.30.

W ramach kampanii młodzi ludzie będą mieli możliwość przedstawienia swoich pragnień, potrzeb i pomysłów na stronie internetowej http://www.caneuhearme.eu/eu/ Ci, którzy nie będą mogli fizycznie przyłączyć się do jednego z trzech okrzyków, mogą brać w nim udział online, wyrażając swój krzyk wirtualnie poprzez zamieszczanie komentarzy lub filmów. Ponadto kampania wezwie młodych ludzi do uczestniczenia w dźwiękowej fali niezależnie od tego, gdzie się właśnie znajdują.

Informacji udzielają:

Komisja Europejska:
Joe Hennon: +32.2.2953593 Joseph.Hennon@ec.europa.eu
Irena Novakova: +32.2.2999608 Irena.novakova@ec.europa.eu

MTV Networks International:
Simona Caputi: +39.02.762.117.258 - +39.33.581.671.67 - caputi.simona@mtvne.com
Claudia Loda: +39.02.762.117.218 -+39.33.460.999.62 - loda.claudia@mtvne.com

Materiały audiowizualne i graficzne, w tym spoty telewizyjne i filmy wirusowe, można pobrać ze strony internetowej http://85.255.198.139/mostra/mtv/

źródło: Komisja Europejska, z www.ukie.gov.pl  


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika