Wakacyjne rady

Porady specjalistów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży! 

Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!

Najważniejsze urlopowe porady

Dowiesz się z nich m.in. że:

  • zastrzeżenia, co do jakości hotelu należy zgłosić od razu na miejscu. Zbierz dowody, zrób zdjęcia lub nagraj filmy i złóż pisemną reklamację – do menedżera lub właściciela;
  • „ostatni dostępny pokój w tej cenie” na jednym portalu nie musi oznaczać, że inny pośrednik w swojej ofercie nie posiada podobnych pokoi, w równie atrakcyjnych cenach;
  • w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 2 godziny linia lotnicza powinna Ci zapewnić posiłek i wodę;
  • uszkodzenie lub opóźnienie bagażu musisz zgłosić na lotnisku i zachować raport PIR – w innym wypadku przewoźnik może odrzucić Twoją reklamację;
  • należy dokładnie obejrzeć wynajmowany samochód, również wewnątrz – wszelkie usterki wpisz do protokołu odbioru i poproś pracownika wypożyczalni o podpis;
  • jeżeli biuro podróży podniesie cenę wycieczki o więcej niż 8 proc. w stosunku do ceny początkowej – możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zaliczki;
  • podróżując ze zwierzęciem domowym – musisz sprawdzić restrykcje wjazdowe do danego kraju i upewnić się, czy Twój pupil nie podlega kwarantannie.

Źródło: uokik.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika